Hanaley, big data amb segell català per organitzar el viatge perfecte

Un viatge de noces va ser l'origen de Hanaley, una agència digital que utilitza una plataforma per crear el viatge perfecte per cada usuari

Carla Tarrés, fundadora de Hanaley | Cedida Carla Tarrés, fundadora de Hanaley | Cedida

Carla Tarrés estava organitzant el seu viatge de noces quan se li va ocórrer la idea de crear una agència de viatges digital que elaborés viatges personalitzats i a mida. Era el 2019 i, malgrat la paralització mundial per la pandèmia, el projecte va tirar endavant i tancarà el 2024 amb més de 5 milions d'euros de facturació i enviant gairebé 2.000 persones arreu del món.

"El nostre objectiu és trobar el viatge perfecte per cada client", explica Carla Tarrés, fundadora de Hanaley. La tecnologia i una gran base de dades és el cor de Hanaley, que estableix xarxes de proveïdors locals a cada destí.

Més info: Els forns de Lleida que cuinen als millors restaurants del món

Un viatge de noces, l'origen

Carla Tarrés era directora d'operacions d'una companyia de software que treballava per una agència de viatges molt tecnològica. Era el 2019 i s'acabava de casar: "Estava a la recerca d’una agència pel meu viatge de noces i vaig veure que no hi havia un clar líder de mercat que es pogués adaptar al consumidor actual i apostés per la digitalització, personalització i flexibilitat".

Tarrés es va aplegar amb quatre socis més per arrancar el projecte. Era el febrer de 2020 i la intenció era posar-lo en marxa al març. La resta és història: va arribar la pandèmia i es van tancar totes les fronteres. "Va ser un moment crític, però jo vaig decidir aguantar", explica la fundadora, que ja havia deixat la seva feina mesos enrere. Va ser un moment complicat: "Teníem molta incertesa, perquè no sabíem quan es reactivarien els viatges i els destins".

Més info: De Lloret a Benidorm: la cadena d'hotels nascuda a la Costa Brava que va conquerir la costa

Però van decidir aguantar: "Va ser un encert, vam poder entrar al mercat d'una manera més senzilla perquè les agències tradicionals estaven en un moment complicat". Tot plegat havent començat sense pràcticament finançament. Al juny de 2020 ja van fer les primeres operacions dins de l'Estat espanyol. 

Carla Tarrés: "L'objectiu era transformar i revolucionar un sector tradicional"

Una agència 100% digital per viatges de llarga distància a mida. Així resumeix Carla Tarrés la filosofia de Hanaley: "La clau era oferir un producte digital que fos fàcil de gestionar per contractar un servei a mida amb molta personalització". Desplaçaments, allotjaments i activitats tot en el mateix paquet amb la voluntat de combinar una atenció personalitzada "impecable" amb un producte totalment en línia. 

La tecnologia va esdevenir l'epicentre de Hanaley: "Utilitzem tecnologia en tots els processos. L'objectiu era transformar i revolucionar un sector tradicional". Les eines digitals al servei de la preparació dels itineraris, allotjaments i serveis. 

El viatge perfecte

El funcionament parteix d'un formulari dinàmic per conèixer les necessitats i preferències de cada usuari. Tota la informació es centralitza en una base de dades, on es creua amb tots els proveïdors que té Hanaley de cada país on tenen presència. "De manera automàtica es genera una proposta d'itinerari", explica la fundadora. No són paquets tancats, sinó que s'elabora un viatge únic per cada persona

"A la nostra plataforma tenim tots els itineraris, destins i tipologies de viatge i fem 'match' amb les necessitats de cada client", resumeix Tarrés. Les combinacions són infinites. La seva base de dades la nodreixen amb proveïdors locals (hotels, centres d'activitats, aerolínies, etc) amb l'objectiu de reduir al màxim els intermediaris. En el seu equip hi ha agents amb molta experiència per cada regió, que són els que van configurant aquesta oferta. "Som molt bons en molts destins i qualsevol client ens pot demanar qualsevol viatge. Podem oferir qualsevol producte", destaca. Japó i Perú són els més demandats actualment. 

Tecnologia i turisme

Carla Tarrés destaca la importància de l'equip: "Ara som 21 treballadors. La primera persona que vam fitxar, que és directora comercial, tenia més de vint anys d'experiència al sector turístic. Ens va servir per unir la meva base tecnològica amb el turisme". 

Al principi utilitzaven tecnologia existent per la seva plataforma, però ara ja estan desenvolupant les seves pròpies eines: "És el moment de fer el salt". Un salt que volen fer arreu del món a través de la internacionalització. Ara estan entrant nous inversors estratègics a Hanaley per poder fer aquest creixement amb suport financer. De moment, ja venen a Mèxic i Xile

De 0 a 5 milions

Després d'un 2020 marcat per la pandèmia amb molts pocs viatges, el creixement de Hanaley ha estat constant i segur. El 2021, encara amb moltes limitacions, van créixer fins als 700.000 euros. Després 2,5 milions (2022), més de 4 milions (2023) i la previsió és tancar el 2024 per sobre dels 5. Tot plegat amb finançament propi i molt limitat.

L'objectiu és clar: convertir-se en l'agència digital de referència i continuar creant el viatge perfecte.

Més informació
LC Paper, la paperera catalana amb 140 anys d'història
Torras, la moda catalana de pell i punt que ha captivat mig món
Avui et destaquem
El més llegit