Hawkers, la firma valenciana d'ulleres de sol nascuda a Internet, impulsa la seva presència offline amb l'obertura de sis botigues efímeres en centres comercials d'arreu del territori espanyol, segons ha informat la consultora CBRE, que ha assessorat en les ubicacions d'aquest projecte.
En concret, aquestes obertures suposaran la primera experiència de Hawkers fora del món online en formats efímers, tan sols uns mesos després de l'obertura de la seva primera botiga física en ple centre de Madrid.
L'acord, que es mantindrà durant un termini de sis mesos, consisteix en l'obertura de quioscos temporals de la marca als centres comercials d'H2O a Madrid, Port Venècia a Saragossa, Parc Central a Tarragona, Vialia a Màlaga, El Boulevard a Vitòria i Ballonti a Biscaia.
La consultora ha precisat que l'objectiu principal és que la marca d'ulleres de sol pugui tenir una prova d'experiència física de client en aquestes ubicacions, a més de continuar amb la seva estratègia de donar el salt del comerç purament online a les botigues físiques tradicionals.
Durant aquest procés, CBRE ha assessorat a Hawkers incorporant a més la seva plataforma de venda i fidelització omnicanal OSS, amb la qual es combina l'experiència de compra física en les seves noves botigues, amb els avantatges logístics del comerç electrònic.
Hawkers va donar el salt a l'offline a final del mes de setembre amb l'obertura de la seva primera botiga física, que està localitzada a Madrid, i que compta amb un espai de 150 metres quadrats, dividits en tres plantes.
Entre les novetats que presenta la botiga destaca que és el primer establiment de moda que ha eliminat l'efectiu com a forma de pagament i pròximament es podrà pagar en Bitcoins. A més, la firma, que fa uns mesos va fer l'ullet al món tèxtil, estudia poder incloure en la botiga la venda de gorres, samarretes o dessuadores.
Hawkers, que ha tancat fa poc una ronda de finançament Seriï A de 50 milions d'euros, va tancar 2016 amb una facturació de 60 milions d'euros i preveu acabar aquest exercici amb unes vendes de més de 100 milions d'euros. La firma d'ulleres a més és present a més de 50 països.