• Empresa
  • Reduir el temps del 'delivery' amb intel·ligència artificial

Reduir el temps del 'delivery' amb intel·ligència artificial

L'empresa catalana Hedyla crea una plataforma que permet disminuir un 30% la durada de les rutes logístiques

Un treballador del sector 'delivery', en una imatge d'arxiu | iStock
Un treballador del sector 'delivery', en una imatge d'arxiu | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
14 de Setembre de 2020

Fer el delivery més eficient és l'objectiu d'un software creat per la startup catalana Hedyla. És una plataforma basada en el núvol, que aplica intel·ligència artificial i que redueix fins a un 30% el temps de repartiment en les rutes logístiques. La solució està disponible tant a la web com a través d'una aplicació i es pot integrar en els sistemes d'organització de les empreses de distribució. 

El software processa la informació digitalitzada de què ja disposa cada empresa, com les rutes, el temps d'operació habitual i el funcionament del magatzem. A través de machine learning, el sistema planifica les noves rutes i hi aplica informació a temps real del trànsit, la capacitat dels vehicles o els horaris dels clients. 

La startup ha comptat amb l'ajuda Startup Capital d'Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat. N'ha rebut 75.000 euros, que destinarà a finançar despeses de personal, el contracte de serveis a tercers, material, el lloguer d'espais i estratègies de comercialització i comunicació. 

A més del temps que s'estalvia en el mateix repartiment, un dels fundadors de la companyia, Andreu Araque, indica que el software també disminueix "fins a un 90% la dedicació a la planificació, perquè no cal que una persona hagi de dissenyar les rutes des de zero, sinó que el sistema fa una proposta automàtica i els treballadors poden realitzar-hi modificacions puntuals manualment".