José Luis Bartolomé i Albert Escribano són Hereu, una marca de bosses i sabates amb ànima d'arc mediterrani. La inspiració del mar es transporta en els seus dissenys produïts artesanalment a mà en tallers d'Ubrique, Toledo, Menorca, Mallorca, Alacant o Barcelona. Valencià i mallorquí, la parella va fundar la marca per retornar després d'una temporada vivint entre Londres i París. Actualment Hereu factura 700.000 euros anuals i ven els seus dissenys des del Japó als Estats Units.
La parella va fundar la marca l'any 2014 i un cop presentada la primera col·lecció a la capital francesa van fer cap a Barcelona, des d'on podien controlar les produccions locals més fàcilment. "Hereu parteix de la nostra història lligada a la Mediterrània i l'artesania, la producció local i les coses com s'han fet sempre", explica el dissenyador. A Hereu aposten per la tradició i la innovació i creuen que allò local i internacional pot coexistir alhora, tot amb dissenys funcionals, simples, amb personalitat que ens transporten amb nostàlgia a la costa mediterrània. Si bé en un principi només produïen sabata d'home, la col·lecció s'ha anat ampliant amb disseny de dona, que ara ja representa el pal de paller del negoci. "Mantenir la part d'home és essencial, és per on vam començar", comenta.
La primera col·lecció va constar de reinterpretacions de sabates tradicionals mallorquines. Més endavant van introduir bosses, que ja han quedat com a permanents a la col·lecció, mocassins "de tota la vida, part de la història del calçat".
Senalles, sabates i espardenyes "creades a partir de tècniques tradicionals, reinterpretades i modernitzades per tal que siguin contemporanis i clàssics alhora", diu. El nom de l'empresa, Hereu, intenta transmetre "allò tradicional i actualitzar-lo". "Si tenim una idea d'un producte concret amb un passat i una tradició, busquem on ho saben fer millor, i ho produïm allà", per això la producció està disseminada pel territori.
Cenalla, Badia, Cabas, Colmado, Xesc, Soller o Roqueta són alguns dels evocatius noms dels seus productes i que han enamorat la clientela de mig món. Les bosses i sabates se situen en el segment mitjà-alt amb preus que volten els 500 euros, situant-se en la franja del luxe accessible
Qualitat artesanal Made in Spain per vendre arreu
"El made in Spain ens ha consolidat en països amb estàndards de qualitat molt alts", afirmen. Els principals països on envien els seus productes són Japó i els Estats Units, però també venen a Anglaterra, Xina, Emirats Àrabs, Indonèsia, Nova Zelanda, Canadà, Austràlia o Corea.
"Des del principi vam vendre molt al Japó per la seva predisposició a marques noves no tan conegudes, i ho continua sent, són molt fidels i troben exòtic el Mediterrani i la nostra qualitat i atemporalitat", puntualitza. I tot i ser d'aquí, "Europa és la zona que ha trigat més a confiar en nosaltres", lamenta.
El 90% del volum de negoci correspon a la línia de dona i les vendes es reparteixen en un 85% en punts de venda físics i en un 15% online. Compten amb més de 70 punts físics de venda entre els quals trobem les concept stores i botigues més exclusives; i les millors webs de roba de luxe ofereixen els seus productes com ara Matches Fashion, Farfetch, Moda Operandi o Net-a-Porter.
Fins i tot l'actriu Gwyneth Paltrow ofereix en el seu ecommerce de productes de luxe Goop dos dels best sellers d'Hereu, la bossa Coloma i un cabàs d'espart i cuir per 495 i 270 euros respectivament.
Un futur tradicional
I el confinament? "Casualment tot va passar en un moment de presentació entre dues temporades, de manera que les vendes d'estiu ja estaven fetes i les noves comandes i producció encara no s'havien realitzat", explica Escribano. A principis del mes de març van fer la presentació de la temporada tardor-hivern 2020, i si hi va haver comandes, es van cancel·lar "sense problema, perquè no havien entrat a producció, però hem notat un increment important en la venda online".
Els plans de futur d'Hereu ara per ara són discrets: "No tenim cap pla innovador ni dràstic, en realitat volem continuar fent el que fem, el més complicat és fer que la marca es mantingui i oferir producte atractiu que segueixi el concepte de la marca". No descarten fer roba o col·laborar amb artesans del vidre o la ceràmica, avancen.