Grup Inversor Hesperia (GIHSA) ha anunciat que preveu destinar més de 80 milions d'euros a la renovació i actualització dels seus hotels, tant urbans com vacacionals, en els propers dos anys en el marc del pla inversor engegat per la companyia, després d'un any 2018 rellevant per al grup amb seu a l'Hospitalet de Llobregat.
La companyia ha tancat el passat exercici amb un resultat net consolidat de 22 milions d'euros, la qual cosa suposa multiplicar per 2,6 vegades els guanys registrats un any abans, quan va ingressar 8,2 milions d'euros de benefici.
Aquesta millora del 168,3% es deu, assenyala la companyia en un comunicat, al bon comportament del negoci durant l'exercici del 2018 i a la venda de la seva participació del 8,13% en NH Hotel Group per un import superior als 200 milions d'euros, a més d'aspectes de gestió com l'optimització dels costos financers.
Durant el 2018, la vendes globals de GIHSA han ascendit a 139 milions d'euros, en línia amb els 140 milions d'euros de facturació registrats l'any anterior. Les tres àrees del negoci, tant la d'hotels vacacionals, com la d'urbans i F&B, van registrar una aportació positiva a la facturació.
A 31 de desembre, el volum d'actius se situava en 691 milions d'euros i el patrimoni net en els 362 milions d'euros. Entre el 2017 i el 2018, el grup va reduir el seu deute bancari per valor de 128 milions d'euros.
El deute financer net del grup va tancar l'exercici en els 110 milions d'euros, un volum que li permet afrontar amb "tranquil·litat" els plans d'inversió previstos per als dos propers anys.
"Estem en un moment important, amb un nou projecte empresarial il·lusionant i molt ben capitalitzat", ha assegurat el conseller delegat del grup, Jordi Ferrer, que destaca que la sortida de NH i el rellançament d'un projecte hoteler independent han marcat un punt d'inflexió en l'evolució de la companyia.
La companyia ha apuntat que el comportament positiu del 2018 s'ha mantingut en el primer semestre del present exercici. L'evolució de les vendes en el segment urbà, descomptant l'efecte sobre l'ocupació d'aquells sobre els quals s'han fet obres de millora, està en línia amb el que s'esperava.
Barcelona, el principal mercat urbà per al grup amb vuit establiments, així com Galícia i Andalusia, registren un millor comportament en relació amb el mateix període del 2018.
Acords estratègics
Hesperia ha tancat en els darrers mesos acords estratègics amb Apple Leisure Group (ALG) i Hyatt per a la comercialització de part de la seva cartera i urbà. Amb ALG acaba d'inaugurar el primer hotel de la marca Secrets (AMResorts) a Europa, el Secrets Mallorca Villamil Resort & Spa, i en els propers mesos obriran les portes el Secrets Lanzarote Resort & Spa, el Dreams Lanzarote Playa Dorada Resort & Spa.
A més, a la tardor inaugurarà els dos primers Hyatt Regency d'Espanya: l'Hyatt Regency Hesperia Madrid i l'Hyatt Regency Barcelona Fira.
Actualment, el grup compta amb una cartera de 29 hotels, sis resorts vacacionals situats a Balears, Canàries i el sud d'Espanya i 23 hotels urbans situats a les principals ciutats de la Península.