La companyia barcelonina de carn d'origen vegetal Heura ha anunciat una ronda d'inversió de 16 milions d'euros liderada per Impact Fooding. Amb aquesta nova injecció de capital, la startup fundada l'any 2017 per Marc Coloma i Bernat Añaños es marca com a objectiu "accelerar la transició proteica i apartar els animals del sistema alimentari".
Segons ha informat l'empresa, la ronda de finançament servirà per fer una inversió en R+D a fi de desenvolupar nous productes i penetrar en mercats on encara no estan operant. Heura té presència en 16 països, especialment de l'entorn europeu. Recentment ha aterrat a França, Itàlia i el Regne Unit – un dels més importants compradors d'aliments plant-based a Europa.
L'empresa catalana porta mesos en una trajectòria ascendent pel que fa a resultats comercials. La facturació del 2020 va ser de vuit milions d'euros, el triple que al 2019, i Heura es va consolidar com una de les empreses europees amb major creixement del seu sector a Europa. També van obrir una ronda de crowdfunding que es va tancar amb les inversions de futbolistes com Sergi Roberto, Cesc Fàbregas o Saúl Ñíguez
Segons Marc Coloma, CEO i cofundador d'Heura, el perfil dels seus inversors els permet "impulsar la transició protèica i accelerar el canvi que volem veure al món". Amb aquesta injecció de capital, considera Coloma, l'empresa té "gasolina" per arribar a la seva missió més ràpidament.