La startup catalana de carn d'origen vegetal Heura, una de les més exitoses de l'ecosistema emergent del país, ha duplicat la seva facturació durant l'any 2021. Després de tancar una ronda d'inversió de la mà d'Impact Fooding i futbolistes com Cesc Fàbregas o Sergi Roberto; a més de l'entrada a la cadena de retail Walmart, l'empresa ha arribat a una xifra de negoci de 17,7 milions d'euros, més del doble dels 8 MEUR a què va arribar l'any 2020. Segons ha anunciat, a més, ha multiplicat els seus punts de venda un 333%.
Fundada l'any 2017 per MarcColoma i Bernat Añaños, l'empresa ha arribat a 20 països, set més que l'any 2020. A més dels avenços pel que fa a finançament i vendes de l'exercici sortint, l'empresa de carn d'origen vegetal ha llançat tres nous productes, que, afegit als que ja tenien en cartera, han contribuït a estalviar més de 634 milions de litres d'aigua, més d'1,4 milions d'emissions de Co2 i, segons estima la companyia, salvar fins a 80.280 vides animals.
Amb aquests avenços, Heura es marca per al 2022 l'objectiu "d'obrir nous camins en la innovació tecnològica". L'emergent pretén continuar amb el desenvolupament de l'anàleg de greix d'oli d'oliva en el centre dels seus productes, tot mantenint "el seu compromís amb les etiquetes netes i els alts perfils nutricionals". Amb aquests horitzons, l'empresa llançarà 10 nous productes durant el curs 2022. També es "compromet a continuar la seva expansió internacional" a sobre de la "ràpida expansió" a mercats europeus com el Regne Unit, França o Itàlia.
Segons el cofundador i CEO d'Heura, Marc Coloma, la tecnologia que implementarà la startup durant el 2022 "serà la clau per liderar el potencial del moviment plant based i donar la volta a la indústria alimentària". Durant els seus anys d'activitat, "el creixement exponencial d'Heura – afegeix – demostra que el futur serà vegetal".