Hispack posa el focus en la sostenibilitat dels envasos i embalatges per contribuir a un futur millor. Del 7 al 10 de maig, la fira de packaging més gran d’Espanya reunirà al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona més de 800 expositors de 28 països i 1.250 marques representades amb les darreres innovacions en materials, envasos, recipients, etiquetes, embolcalls, així com a tecnologia i maquinària de packaging, procés i logística adequades al nou marc regulador de l’economia circular.
Hispack creix aquest any un 18% en nombre d’empreses i un 12% en superfície comercial contractada
Organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb GraphispackAsociación, Hispack creix aquest any un 18% en nombre d’empreses i un 12% en superfície comercial contractada, reflectint el bon moment del packaging, una indústria que factura a l'estat espanyol més de 40.400 milions d’euros anuals, segons l’informe realitzat amb motiu de la fira.
36.000 metres quadrats sobre tecnologia del packaging
Així, amb la presència de fabricants i distribuïdors líders, Hispack omplirà més de 36.000 metres quadrats nets als pavellons 2 i 3 del recinte firal amb tecnologia, materials i solucions de packaging, amb la sostenibilitat com a objectiu. També es mostrarà el cicle de vida dels envasos i la vinculació amb altres processos productius i amb la cadena de subministrament. Aquest any creix, a més a més, l’oferta internacional, amb gairebé la tercera part del total d’expositors de fora d’Espanya. Turquia és el país estranger que aporta més empreses, seguit d’Itàlia, Xina, Alemanya, França Països Baixos, Portugal i Regne Unit.
El 60% de l’oferta comercial de Hispack correspon a equips i maquinària de packaging, embotellament, etiquetatge, codificació, traçabilitat, procés, automatització, robòtica i logística. Mentrestant, el 40% d’expositors restant presenta materials, PLV i elements d’envàs i embalatge específics per a diferents sectors industrials i de consum, així com per a la distribució, el comerç en línia i al detall.
El president del comitè organitzador d’Hispack 2024, Jordi Bernabeu, subratlla l’augment de l’interès que aquest any ha despertat la fira com a aparador de tendències i solucions davant la necessitat d’adequar els envasos i embalatges al nou marc legislatiu: “Els fabricants i marques principalment d’alimentació, cosmètica i farmàcia, entre altres sectors, demanen, cada cop més, solucions de packaging sostenible com a resposta a una major conscienciació i compromís mediambiental i també per complir l’objectiu que fixa la normativa perquè el 2030 tots els envasos siguin reciclables o reutilitzables”.