Fundada el 2017 a Elx, Hoff és una empresa alacantina creada per Fran Marchena, un exempleat del Banc Santander. La companyia compta amb 19 botigues pròpies a Espanya i ha revolucionat el mercat amb les seves distintives sneakers. Aquestes sabatilles són reconegudes per la seva barreja de colors i textures amb dissenys alegres. A més, es caracteritzen per les seves soles serigrafiades que canvien amb cada col·lecció. Aquest dimecres, The Hoff Brand ha rebut el premi José Manuel Lara a l'ambició i el propòsit empresarial, premi compartit amb la catalana BMAT. La cerimònia s'ha celebrat en el marc de la 39a edició de la Reunió Cercle d'Economia, titulada El món a prova, que es realitza entre els dies 22 i 24 de maig al Palau de Congressos de Catalunya.
L'objectiu d'aquest premi és reconèixer aquells projectes empresarials amb un gran propòsit que creixen, escalen i s'acaben convertint en empreses consolidades i estables. Pedro Fontana, president de la Fundació Cercle d'Economia, ha anunciat les dues empreses premiades en la primera jornada de la Reunió anual del Cercle d'Economia, lloant que Hoff és una mostra "de que sempre hi ha espai per a la innovació, fins i tot en un sector tan tradicional com el del calçat".
La companyia compta amb 19 botigues pròpies a Espanya i ha revolucionat el mercat amb les seves distintives sneakers
Iniciada com una marca dirigida a dones emprenedores, Hoff -acrònim de Hall of Fame- ha ampliat el seu mercat per a incloure també una línia masculina. Actualment, a més de les seves emblemàtiques sneakers, la firma ofereix botes, sandàlies, bosses i roba, diversificant així la seva gamma de productes.
Objectiu 2025: 70 milions d'euros
Durant l'any 2023, l'empresa de calçat amb seu a Alacant ha venut més d'un milió d'unitats, experimentant un augment del 18,2% en les seves vendes en comparació amb l'exercici anterior. En tancar l'exercici a l'abril, la facturació ha estat de 55 milions d'euros, enfront dels 46,5 milions d'euros obtinguts en 2022.
D'aquesta manera, l'empresa ja s'ha marcat l'objectiu de facturació per a 2025, que implica aconseguir vendes de 70 milions d'euros.
Un ambiciós pla d'expansió
D'altra banda, Hoff està intensificant la seva expansió a Espanya en obrir la seva dinovena botiga l'abril passat, aquesta vegada a Múrcia. Amb aquest nou local, la marca registra la seva segona obertura nacional des de principis d'any.
A més, la companyia ha fet un pas important en inaugurar les seves primeres botigues internacionals en ciutats com París, Lisboa i Londres. Així mateix, està enfocada en la seva expansió a Llatinoamèrica amb l'obertura de les seves dues primeres franquícies el setembre de 2023. Després d'establir botigues a Santa Fe i Monterrey a Mèxic, la firma ha estès la seva presència a Guatemala, Hondures, Bogotà i Panamà, i recentment ha afegit dues noves botigues a Xile.
Sergio Odriozola, el nou fitxatge
Hoff enforteix la seva cúpula directiva amb l'arribada de Sergio Odriozol com a director general, qui ha ocupat rols executius en empreses com Mango, Zalando, Inditex i Parfois.
La marca de sneakers ha destacat l'experiència d'Odriozola en la gestió empresarial i el desenvolupament de productes, ressaltant el seu ampli bagatge en la indústria de la moda, com un actiu clau per a potenciar la seva estratègia d'expansió i creixement.