L'empresa tecnològica d'energia verda Holaluz, que cotitza al Mercat Alternatiu Borsari (MAB), ha anunciat que, a tancament del seu any fiscal (30 de setembre de 2019), ha duplicat el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) fins als 2,6 milions d'euros, enfront dels 1,2 milions del seu exercici anterior (+116%).
La cofundadora i presidenta executiva d'Holaluz, Carlota Pi, ha declarat que ha estat "un bon any" per a l'empresa en termes d'adquisició de clients malgrat haver dedicat "molt esforç" al procés de sortida al mercat.
"Després de la sortida de Geroa, a final de juliol, incrementem significativament les inversions en campanyes de màrqueting que estan donant bons resultats", ha puntualitzat.
Quant als ingressos, Holaluz ha augmentat el seu volum fins als 208,8 milions d'euros, un 39% més respecte als 152,1 milions a tancament de l'exercici fiscal de 2018.
La companyia ha venut un total d'1,1 milions de quilowatts i apunta que han contribuït a evitar l'emissió de 451.414 tones de diòxid de carboni (CO2), equivalents al tancament d'una planta d'energia contaminant durant 142 dies.
D'altra banda, la companyia ha sumat 63.000 nous clients durant el seu últim any fiscal, un 42% més. Amb aquest augment, la cartera total de l'elèctrica es va elevar al tancament de l'exercici fiscal a 212.862 clients.
En l'àmbit de l'autoconsum, Holaluz ha multiplicat per deu el seu nombre de clients, passant de 47 instal·lacions a octubre de 2018 (data en la qual es va publicar el Reial decret-Llei que va derogar l'anomenat impost al sol) a 498 instal·lacions a tancament del mes de setembre. Durant aquest període, la companyia va invertir més d'un milió d'euros a dotar-se de la infraestructura i els recursos tecnològics per fer front a la demanda del mercat.