Holaluz manté "intactes" els seus objectius per al 2023 malgrat la crisi del covid-19, davant la qual la companyia d'energia verda ha desplegat mesures perquè els seus clients puguin estalviar en la seva factura. La cofundadora i presidenta executiva d'Holaluz, Carlota Pi, ha indicat que l'ampliació de capital per 40 milions d'euros realitzada al novembre de 2019 va mobilitzar els fons requerits per al seu pla de negoci a quatre anys: "Tenim els diners necessaris".
Pi: "Tenim els diners necessaris"
Pi ha exposat que els dóna "molta tranquil·litat" comptar amb els recursos suficients per aconseguir el milió de clients i les 50.000 instal·lacions fotovoltaiques que s'han fixat aconseguir a la fi de 2023. "Ara hi ha aquest sot però estem convençuts que tirarem endavant", ha sostingut la directiva i ha remarcat que la crisi del coronavirus representa un impacte d'uns quants mesos emmarcat en un horitzó de quatre anys.
Durant el confinament
La companyia energètica ha impulsat mesures per reduir la despesa dels seus clients durant el període de confinament, tant domèstics com a pimes i autònoms.
Per als usuaris que estan ara més temps a casa i consumeixen més electricitat, s'ha buscat optimitzar la potència contractada, amb l'estudi personalitzat sobre la base de les seves necessitats i gràcies a què el consum d'energia ara està "més espaiat" durant el dia.
En els negocis que han hagut de tancar per l'estat d'alarma, com restaurants i perruqueries, Holaluz ha optat per baixar el consum i la potència contractada "a un mínim tècnic", per poder mantenir l'activitat de dispositius com a càmeres de vigilància o alarmes i que la factura sigui el més baixa possible.
Teletreball i ecosistema paritari
Tot l'equip d'Holaluz està treballant en remot des del passat 12 de març, poc abans que es decretés l'estat d'alarma, i Pi explica que va començar a rebre trucades d'altres empreses preguntant "com ho estaven fent" i ella es va estranyar de què altres empreses ho comencessin a fer ara i no abans.
La directiva defensa que la seva empresa va néixer amb la idea de "crear un ecosistema en el qual les persones poguessin desenvolupar el seu màxim potencial", amb una aposta pel treball per objectius i la flexibilitat horària.
Pi: "Quan nosaltres vam enviar la gent a treballar en remot a casa, ens va costar dues hores"
"Per això quan nosaltres vam enviar la gent a treballar en remot a casa, ens va costar dues hores", recalca i assenyala que s'estan comunicant constantment amb els seus treballadors i tenen un servei de suport psicològic per donar eines de motivació davant el confinament, entre altres iniciatives.
Aquesta manera de concebre el treball ha permès que l'empresa tingui paritat en tots els seus equips i nivells, i fomenti les quotes en l'únic que no, en Tecnologia, on ja estan en al 30%.