Holaluz ha facturat 5,7 milions d'euros durant l'últim trimestre del 2023 en el negoci de plaques solars, segons ha publicat la companyia. Es tracta d'un descens del 53% en comparació amb el mateix període de l'any passat i del 2% respecte del trimestre anterior. La xifra d'instal·lacions ha baixat un 63% en un any i un 19% en un trimestre. La caiguda del mercat solar durant l'últim trimestre coincideix amb la decisió de l'empresa que lidera Carlota Pi de presentar un ERO per acomiadar 200 treballadors. La companyia també ha ratificat que preveu tancar l'exercici amb un resultat d'explotació normalitzat (ebitda normalitzat) de 3 milions d'euros, una xifra significativament menor respecte dels 27,6 milions del 2022. Les xifres facilitades són un avançament dels resultats.
Més endavant Holaluz publicarà les xifres auditades, on es detallaran els beneficis. L'empresa ha assegurat que tenint en compte la baixada del mercat solar, s'enfoca a augmentar la rendibilitat a través de l'increment del tiquet mitjà, amb instal·lacions més grans, i més venda de bateries (les va començar a comercialitzar al maig). El passat mes de novembre, Holaluz va anunciar 200 acomiadaments per la caiguda del mercat de plaques solars. La companyia energètica ha impulsat un ERO que ha afectat un 27% de la plantilla, formada per 730 persones.
Els treballadors més directament perjudicats per la mesura seran els instal·ladors de plaques solars i els equips de vendes i rols de suport d’aquest segment del mercat. Holaluz assegura que la instal·lació de plaques solars s’ha alentit de forma “temporal” pels tipus d’interès elevats i la “falsa sensació” de moderació del preu de l’electricitat, que fa que els clients residencials aparquin la decisió d’instal·lar plaques.
Segons Holaluz, el mercat de les plaques solars ha caigut entre un 25% i un 50% respecte a l’any passat. Això contrasta amb les previsions inicials, que apuntaven a un 2023 de rècord en el mercat solar. La presidenta executiva i cofundadora d’Holaluz, Carlota Pi, va assegurar que sentia “profundament” la decisió d’aplicar un ERO, però que creu que “amb aquesta adaptació a la situació temporal del mercat” la companyia podrà mantenir la seva “posició de fortalesa”.