• Empresa
  • Horacio Martos juga a 1a Divisió

Horacio Martos juga a 1a Divisió

El CEO i cofundador de Social Point, creadora de jocs socials per Internet, ha rebut el Premi Jove Empresari 2013 de l'AIJEC

Horacio Martos
Horacio Martos
Pau Garcia Fuster
02 de Juny de 2014
Act. 02 de Juny de 2014

"És un privilegi treballar en un camp que estimes i és la teva vocació", assegura a VIAempresaHoracio Martos (Granollers, 1985), CEO de Social Point. Juntament amb Andrés Bou, el 2008 van fundar l'empresa com a fruit de la seva tesi; i actualment ja és un referent en la creació de jocs socials per Internet.

Dragon City, Monster Legends, Social Empires o Social Wars han estat alguns dels grans èxits de Social Point, fet que li ha valgut a Martos rebre el Premi Jove Empresari 2013 que atorga l'AIJEC, presidida per Marc Bonavia.

Martos reconeix que "és un gran honor rebre aquest premi"; i aclareix que és "un reconeixement tant per a mi com per a l'Andrés Bou". Afegeix que no ho haguessin pogut aconseguir "sense el talent que aporta l'equip que hem anat creant durant aquests cinc anys". Un equip que ja frega els 200 membres i que ha permès a Social Point "ser una empresa de referència en el món dels jocs per mòbil".

Un negoci vocacional
Llicenciat en Enginyeria Informàtica Superior a la Universitat Politècnica de Catalunya, Horacio Martos va completar la seva formació amb un Màster en Emprenedoria a l'École de Management de Normandie, a França; d'on va sorgir l'empresa.

Amb 23 anys van endinsar-se en la creació de jocs socials gratuïts per a Facebook. Des de casa, sense equip ni pressupost per a publicitat, van llançar Publistars. En tres dies ja tenia 60.000 jugadors, superant amb escreix el seu tímid objectiu d'arribar als 500.

Des d'aleshores, no han deixat de créixer. Amb més de 100 milions de jugadors, Martos explica que l'Andrés i ell van fundar l'empresa "per fer jocs als quals volíem jugar". Assegura que a Social Point tot està pensat per "ser flexibles, assumir riscos, aprendre dels errors i millorar cada dia". I remata, "a casa nostra no hi ha temps per a la burocràcia".

El repte mòbil i 3D
"Quan vam fundar Social Point teníem clar que els jocs socials per a mòbil eren una gran oportunitat", recorda Martos. En destaca que és un mercat "que creix de manera dinàmica i recompensa les empreses que hi creixen alhora amb agilitat i talent".

Martos té clar que la mobilitat "serà la protagonista els pròxims anys", i per això seguiran desenvolupant-hi jocs. Pel 2014 tenen previstos quatre llançaments que, assegura, "sorprendran els nostres jugadors". Entre ells hi haurà jocs en 3D i de "real-time strategy". Per tant, "tenim molta feina per endavant", resumeix.

Els reconeixements
Una trajectòria com aquesta no podia passar inadvertida, i són diversos els reconeixements que han rebut tant Horacio Martos com el seu soci, Andrés Bou. El 2012 Martos recollia el Premi Emprenedor atorgat per La Caixa; i l'Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicacions els reconeixia com a Emprenedors de l'any el febrer de 2014. I al març, apareixien a la llista 30 under 30 de Vanity Fair Spain.