Housfy comença la seva expansió internacional i s'estrena a Itàlia, concretament a Milà i la seva àrea metropolitana, segons ha informat la proptech en un comunicat. A més, preveu obrir mercat també a Roma i Torí abans d'acabar el 2019.
__relacionada__
Per portar a terme el pla estratègic, Housfy comptarà amb un pressupost proper al milió d'euros amb l'objectiu de vendre 300 immobles a Itàlia durant aquest any. La companyia vol invertir, principalment, en publicitat online i offline, així com en personal de vendes com ja va fer a les ciutats espanyoles.
També obrirà la seva primera seu internacional de caràcter institucional i, per a un major control del negoci, estarà ubicada just al centre de Milà. El CEO i fundador de Housfy, Albert Bosch, soste que "vist l'èxit i l'escalada d'aquest model a Espanya, on ja ens situem entre les cinc immobiliàries amb més vendes, creiem que aquest model funcionarà allà on vagi".
El model de Housfy
La proptech aplica a Milà el mateix model que té actualment a Espanya, però adaptat al sistema italià que, entre algunes diferències, cobra també al comprador. A Itàlia, les agències immobiliàries facturen un 6% de comissió repartida a parts iguals entre el propietari i el comprador. Bosch subratlla que "en el mercat italià, encara no existeix cap plataforma tecnològica de compravenda" i, precisament per això, considera que "el nostre model generarà un estalvi mitjà de 8.000 euros per operació al consumidor italià".
Per finançar part de la publicitat al sud d'Europa, Housfy té previst tancar el finançament abans que acabi l'any. Aquesta seria la tercera ronda de la startup, després de tancar una el 2017 de 700.000 euros i una liderada per Seata Ventures el 2018 de tres milions d'euros.
Durant l'any passat, la companyia ha tancat més de mil operacions i preveu convertir-se aquest 2019 en l'agència immobiliària amb més vendes de tot Espanya.