Huawei s'apropa a Apple

La multinacional xinesa incorpora un nou executiu a la seva plantilla per retallar distàncies amb la creadora de l'iPhone

Huawei està entrant amb força en un mercat que lideraven Samsung i Apple
Huawei està entrant amb força en un mercat que lideraven Samsung i Apple
Quico Domingo
27 de Gener de 2017
Act. 27 de Gener de 2017
Des de fa força anys, el mercat mundial de fabricants de telefonia mòbil ha estat dominat indubtablement per Samsung i Apple. Darrere d'ells, i a molta distància, la tercera posició ha anat variant amb el temps, passant per BlackBerry, Nokia... i des de fa aproximadament sis anys, Huawei. De fet, aquesta tercera posició de Huawei –el fabricant més gran de components electrònics del món– no només es manté any rere any, sinó que no para de pujar fins al punt de posar en perill l'hegemonia d'Apple i Samsung.

El primer quadrimestre del 2016, Huawei va vendre a Finlàndia 10 cops més telèfons mòbils que Apple. A Portugal i Holanda ja és el segon fabricant de telefonia més important i el primer en el rànquing global d'Europa.

Segons declaracions del seu director d'electrònica de consum, Richard Yu, l'estratègia de la marca implica arribar a ser aviat el segon fabricant mundial i per l'any 2021 acabar ocupant la primera posició.

De moment però, el principal mercat que es resisteix a la multinacional xinesa és el nord-americà. I això és un problema greu per superar Samsung i Apple.

El motiu és senzill: Huawei no disposa d'acords de comercialització amb cap de les quatre principals operadores de telefonia dels Estats Units –Verizon, AT&T, T-Mobile i Sprint–, de manera que l'única manera de comprar un dels seus dispositius és fer-ho a través d'operadores o botigues menors –BestBuy, Walmart...– o des del mateix lloc web de l'empresa.

No obstant això, Huawei està decidida a solucionar aquest inconvenient. Per fer-ho, la companyia acaba de contractar Michelle Xiong, un executiu de Verizon especialitzat en la negociació amb fabricants. Així doncs, caldrà estar atent a les propostes d'una empresa que, en els darrers tres mesos del 2016 va vendre 33,6 milions de telèfons mòbils arreu del món –"només" 12 milions menys que Apple–.