Iberia ha estat la gran perdedora del concurs de serveis d'assistència a terra (handling amb rampa) de 41 llicències per als 43 aeroports i dos heliports de la xarxa d'Aena. Tot i que l'aerolínia d'IAG s'ha fet amb sis llicències per operar a 30 aeroports –la mateixa xifra en què opera actualment- ha perdut el concurs en tots els grans aeròdroms on estava present per trànsit de passatgers excepte el de Madrid-Barajas. En concret, Iberia Airport Services cedeix els aeroports de Barcelona-El Prat, Palma de Mallorca, Màlaga, Alacant, Gran Canària, Tenerife Sud, Eivissa i Bilbao.
Una pèrdua que no podrà compensar pel volum de negoci de la gairebé trentena d'aeròdroms de trànsit escàs que ha obtingut a canvi, i que ha provocat la reacció irada d'Iberia que ha mostrat el seu rebuig i “perplexitat” pel resultat del concurs. Al costat de l'espanyola, la més perjudicada per l'adjudicació ha estat la suïssa Swissport, que manté només una llicència per operar a Palma de Mallorca, i es deixa el Prat, Alacant o València.
Iberia recorda que a les infraestructures que ara ha perdut operava amb índex de puntualitat "superiors al 99,5%". Alhora assegura que l'oferta econòmica que havia fet per renovar les llicències incloïa "descomptes substancialment superiors" als del concurs anterior. Com a part de l'oferta que havia fet, afirma la companyia, s'havia compromès a una inversió de més de 120 milions d'euros en nous equips, a renovar més del 80% de la flota per vehicles elèctrics i a assolir l'objectiu d'emissions zero el 2025 a tots els aeroports.
Iberia es mostra "perplexa" pel concursos de 'handling' d'Aena i anuncia que demanarà revisió
Els responsables d'Iberia subratllen que l'oferta que havien presentat superava els requisits recollits al plec de condicions d'Aena "en termes tècnics" i ha anunciat que començarà els tràmits necessaris per revisar les puntuacions del concurs a cada aeroport on no ha obtingut llicència. En el cas de l'aeroport del Prat, el concurs s'ha adjudicat Aviapartner, Menzies i Groundforce. Aquesta darrera és l'única que repeteix respecte l'actualitat, mentre que Iberia i Swissport n'han quedat fora.