Iberia ha proposat acrear una nova filial 100% participada per la seva matriu, el grup IAG, per gestionar el ‘handling’ i traspassar-hi tota la plantilla de la Direcció de Serveis Aeroportuaris, que mantindria els drets laborals “sense cap canvi”. Amb tot, la nova companyia impulsaria després un “pla de viabilitat” que implicaria la sortida de 1.727 treballadors, entre baixes incentivades i prejubilacions, fins al 2026.
Segons la companyia, es tracta d’una “oportunitat per forjar un futur sòlid i convertir-se en un dels referents del handling internacional”, després del sotrac de perdre vuit aeroports en el concurs d’AENA, entre ells el de Barcelona.
Aquesta nova societat tindria una nova marca i estaria orientada a créixer a l'estranger. "Tindria objectius ambiciosos de creixement nacional i vocació de desenvolupament internacional, amb la vista posada especialment a Europa ia Amèrica Llatina", assenyala l'aerolínia. A més, el projecte comptaria amb un centre d'excel·lència de Formació Professional per als professionals del 'handling', ubicat a la seu de La Muñoza, al costat de l'aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas.