• Empresa
  • L'ICF al costat de les empreses: el cas de Cooltra

L'ICF al costat de les empreses: el cas de Cooltra

L'ICF finança l'empresa de 'motosharing' amb un préstec d'1,6 milions d'euros amb l’objectiu de "reforçar l'activitat normal"

Una eCooltra ciruclant per Barcelona | Cedida
Una eCooltra ciruclant per Barcelona | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
12 de Novembre de 2020
Contingut de marca

Segurament, en algun carrer, aparcades, en moviment o on sigui, tots hem vist una moto Cooltra. Ara es mouen per tot arreu, però ja fa 14 anys que va néixer l'empresa. Tot va començar quan el seu CEO, Timo Buetefisch, va venir a Barcelona i se li va espatllar la seva moto. No va tenir alternativa i va ser llavors quan va pensar en què podria ser una bona idea muntar alguna cosa enfocada tant al turisme com a la ciutadania local. Així ho explica el portaveu de l'empresa, Jan Trullàs, en una conversa amb VIA Empresa, en què recorda que el seu objectiu és tant ajudar a la gent com a les empreses en la seva mobilitat.

 

Des del 2006, Cooltra ha crescut moltíssim i ara ja formen part de la companyia més de 400 persones. "És com el Netflix de les motos", apunta Trullàs, que subratlla que han cobert un "espai de mercat lliure" amb un lloguer a llarg termini on està tot inclòs "i no t'has de preocupar per a res". De fet, Cooltra té la flota més gran d'Europa amb unes 16.000 motos repartides arreu i tenen tres vies diferents de negocis: els particulars, les empreses i les administracions públiques.

Si bé és cert que compten amb clients com Domino's Pizza -amb més de 700 motos llogades- o JustEat -amb unes 200-, també ho és que ara mateix on juguen fort és en el terreny públic. I és que, segons el portaveu de Cooltra, "l'empresa pública és com el mirall" perquè llavors les empreses privades se sumen al carro de la mobilitat elèctrica. De fet, ells van ser els primers en llogar motos a través d'una app i van crear un "model molt important" que ja està totalment implantat en grans ciutats com Barcelona, Madrid, València, Lisboa o Milà, entre d'altres. I aquest és el principal motor de l'empresa.

 

Camí de la nova mobilitat

Aquí hi tenen molt camp de joc i més ara que la covid-19 ha fet rebaixar les peticions turístiques de lloguers de motos. "El turisme ha caigut", admet Trullàs, que afegeix: "El motosharing el fa la gent de la ciutat, la persona que va a treballar". La pandèmia, doncs, els ha portat "noves oportunitats". La gent amb por al transport públic ha apostat pel lloguer de motos elèctriques i, a més, moltes empreses que "volen l'alternativa de la mobilitat sostenible" ofereixen aquesta opció als seus treballadors.

I no només això. Negocis que abans del coronavirus no havien pensat a fer repartiments a domicili, també han optat per aquesta opció de la mà de Cooltra, cosa que els ha fet "augmentar el negoci". "Estem contents perquè realment no ens esperàvem que la remuntada fos tan ràpida i que els resultats tornessin a ser bons en un període tan curt, ho esperàvem pitjor, i tenim optimisme pel simple fet de sobreviure", aplaudeix Trullàs.

Trullàs: "L'ICF ens ha ajudat a poder mantenir les relacions que tenim amb tercers i continuar invertint en els projectes que teníem previstos"

En aquest sentit, l'empresa garanteix una seguretat 100% contra el virus ja que encara higienitzen més les motos, els cascs i tot el que gira entorn el seu lloguer.

Tot plegat ha estat possible gràcies a l'Institut Català de Finances (ICF), que ha concedit un préstec d'1,6 milions d'euros a l'empresa. "Ens han ajudat a poder mantenir les relacions que tenim amb tercers i continuar invertint en els projectes que teníem previstos", assegura el portaveu de Cooltra, que sentencia que, en definitiva, "ens han ajudat a mantenir l'activitat normal". "No tancarem amb la facturació que esperàvem, però estem molt contents".

L’ICF va posar en marxa al principi de la crisi sanitària diverses línies de finançament per donar suport al teixit econòmic. El crèdit a Cooltra, assegura l’entitat, a més de donar liquiditat a l’empresa en temps complexos, també posa de relleu el suport i compromís de l’ICF vers les iniciatives de micro mobilitat sostenibles que aposten per energies no contaminants.