La companyia sueca de mobles i decoració Ikea està estudiant la possibilitat de crear una plataformadigital per vendre no només els seus mobles, sinó també els fabricats per empreses competidores, segons ha indicat al Financial Times el conseller delegat d'Inter Ikea, Torbjorn Loof, qui ha expressat el seu interès a explorar l'espai que existeix entre la web corporativa i els llocs generalistes com Amazon i Alibaba.
"Quines són les oportunitats entre les grans plataformes globals dominants i la web d'empresa? Crec que hi ha tones d'oportunitats. Com Zalando: ells són una espècie de plataforma per a moda i calçat. Penso que és una àrea molt interessant per a explorar", ha declarat Loof en referència a la web alemanya que acull els productes de múltiples marques i fabricadores sense que cap sigui propietari del lloc.
No obstant això, l'executiu ha subratllat que Ikea no ha mantingut ara com ara converses amb cap dels seus competidors sobre aquest tema, encara que ha expressat que a la companyia li agradaria participar en la creació d'una plataforma de vendes per al sector.
El major venedor mundial de mobles a escala minorista està concloent els detalls sobre les seves primeres proves en la comercialització dels seus productes a través pàgines web de tercers, per a les quals Loof pràcticament dóna per descartada a Amazon. "No crec que sigui Amazon", ha afirmat.