• Empresa
  • Ikea només redueix un 5% les vendes en l'any pandèmic

Ikea només redueix un 5% les vendes en l'any pandèmic

La botiga d'Alfafar (València) ven 113 milions d'euros tot i les restriccions actuals que mantenen l'aforament al 50%

Un catàleg d'Ikea, en una imatge d'arxiu | iStock
Un catàleg d'Ikea, en una imatge d'arxiu | iStock
València

En el mes de fer balanç, IKEA València ha recordat com el 14 de març va tancar la botiga a les 22 hores i fins a l'1 de juny no va tornar a entrar ni un sol client. Però, en tot aquell temps, la botiga valenciana ubicada a Alfafar va transformar-se en un gran centre logístic donant eixida a 1.200 comandes cada dia. "Aquest ha sigut un any molt difícil amb la Covid, ens ha obligat a reinventar-nos i a accelerar molts plans que teníem en la safata d'eixida", explica Carmen Spínola, directora d'IKEA Valencia Alfafar.

Amb tot, i a pesar de la pèrdua de vendes, la botiga sueca ha registrat unes vendes de només un 5% menys que en 2019, sent en total un volum de vendes de 113 milions d'euros. Actualment el percentatge de venda online és d'un 13% i la resposta dels clients és igual de bona, ja que amb aforaments del 50% en la botiga i d'un terç al restaurant, IKEA ha continuat treballant amb quasi normalitat.

Durant el confinament, l'establiment valencià va gestionar un total de 1.200 comandes al dia per la venda online

"Hem sigut afortunats perquè en aquells dos mesos i mig que vam estar confinats, la llar s'ha convertit en part fonamental de la nostra vida, la gent ha descobert la seua importància i això ens ha permés tenir unes vendes només un 5% menors que l'any anterior", explica Spínola. "És un gran èxit perquè hem crescut en visitants i amb això hem aconseguit pal·liar els mesos que hem estat tancats", argumenta la directiva. Per exemple, la botiga va ser una de les primeres a reduir els preus d'enviament i lliurament per a respondre a l'alta demanda online registrada durant i després del confinament. “Abans de la pandèmia comptabilitzàvem 300 comandes al dia, durant el confinament vam tindre pics de 1.200 comandes diàries i ara tenim una mitjana de 700 comandes al dia, creiem que haver reduït el preu d'aquest servei el fa més atractiu per als nostres veïns”, comenta la directora d'IKEA València.

 

Què passarà el 2021?

En la línia estratègica per fer front a la Covid, IKEA València mantindrà una política de preus assequibles, "hem fet un esforç d'entendre qui són els valencians, ja que mirant dades de l'INE, sabem que més de 50% dels valencians no arriba a final de mes", explica l'executiva. La línia d'actuació de cara al 2021 serà la mateixa: "Sabem que ve una crisi important i volem ser assequibles, continuar treballant amb els preus dels transports perquè siga assequible la venda online, obrir punts de trobada i col·laborar amb la Comunitat allí on puguem, ni més ni menys", ha detallat Carmen Spínola en un telemàtic desdejuni amb la premsa valenciana.