El cafè s’ha convertit en una part essencial de la vida de moltes persones. La tassa del matí, el cafè sol després de dinar o inclòs les tardes a una terrassa amb un cafè amb llet davant. Tot i que la pandèmia ens ha tret la restauració, el negoci del cafè segueix pujant i en aquest mercat tan competitiu és on l’empresa entrevistada, del programa Barcelona Activa, ha trobat el seu lloc.
“Volem al públic de la càpsula”, declara Francesc Font, un dels socis i fundadors d’Incapto Coffee. Ell, juntament amb Joaquim Mach, i la col·laboració com a sòcia industrial de Beatriz Mesas, van embarcar-se el juny de l’any passat en el negoci del cafè amb un gran objectiu: eliminar les càpsules i retornar a la població l’aroma del cafè en gra.
Sota el nom en llatí Incapto, que significa no pres o lliure, la proposta de l’empresa catalana és portar el cafè d’especialitat en gra a totes les llars, mitjançant unes ofertes de subscripció. “Per a nosaltres és molt important portar el cafè pensat per un públic molt més sibarita al mass market”, explica Font. La companyia també està compromesa amb el medi ambient i, per això, utilitza materials reciclables i sostenibles en el seu embalatge. “Nosaltres tenim tres pilars: qualitat, preu i sostenibilitat”, afegeix el fundador.
Font: “Nosaltres tenim tres pilars: qualitat, preu i sostenibilitat”
I és que el preu d’Incapto és molt competitiu davant d’altres marques, sigui de cafè en gra o de càpsules: “El nostre cafè es ven a 20 o 25 euros el kg, això suposa la meitat del preu d’algunes marques de cafè en càpsula”, diu Font. A part, la qualitat del cafè dels seus proveïdors està testada per la Beatriz Mesas, una de les poques tastadores de cafè professionals del país: “Trobar proveïdors competents, amb cafè de qualitat i que volguessin participar en el projecte amb el preu que vam proposar va ser tot gràcies al fet que la Bea ja tenia els seus contactes”, afegeix el fundador d’Incapto.
El model de subscripcions
El model que proposa la companyia és molt innovador. Es basa en un contracte de subscripcions per anar rebent el cafè, segons el consum de cada llar. “Tenim la subscripció mensual i la trimestral, depenent de la quantitat de cafè que consumeixen les llars en recomanem una o l’altra”, explica Font. A més, les subscripcions inclouen una màquina de cafè en gra dissenyada per la mateixa companyia: “Vam acompanyar la nostra selecció de cafè amb una màquina de cafè que suplís les necessitats de les persones per obtenir una experiència única del cafè”, afegeix.
D’aquesta manera, el client pot accedir a una màquina de cafè a un preu més rebaixat amb la condició de quedar-se amb un any de subscripció. Gràcies a això l’empresa ja té uns 1.600 subscriptors i espera seguir sumant en els pròxims mesos. “De normal el subscriptor es queda amb nosaltres després d’aquest any i si no vol, sempre té l'opció de comprar la màquina de manera individual a preu de mercat”, remarca el fundador d’Incapto.
Cafè per empreses
Un altre dels grans trets innovadors d’aquesta marca de cafè és la venda de subscripcions a empreses. “Recordo que el més feixuc a la feina era que s’acabés el cafè o que quan s’havien de retallar despeses sempre caigués el cafè primer”, explica Font. És per això que l’empresa ha creat una subscripció especial per empreses on poden escollir el contracte que més els hi escaigui i tenir una màquina de cafè Incapto amb enviaments regulars perquè ningú es quedi sense cafè.
Font: “Les empreses que treballen amb nosaltres sempre poden tenir controlats els diners que es gasten en el cafè"
A més a més, el sistema de pagament del cafè a l’empresa es pot gestionar des d’una aplicació mòbil. D’aquesta manera, la màquina es connecta a la xarxa i pot fer factures del consum de cafè de l’oficina, per tal de gestionar la despesa que suposa; o, en el cas que el cafè l’hagin de pagar els treballadors, la màquina gestiona el pagament a través de l’aplicació: “Les empreses que treballen amb nosaltres sempre poden tenir controlats els diners que es gasten en el cafè i regular-ne el consum més fàcilment”, descriu Font.
Propera expansió
Recentment l'empresa ha aconseguit la participació del Banc Sabadell per ajudar-los amb l'expansió del negoci. En total, amb el programa BStartup, l'entitat bancària ha invertit 1,1 milions d'euros en Incapto. A més, en la posada en marxa de la companyia, els socis van aconseguir 200.000 euros en rondes d'inversió i Business angels: "Vam decidir apropar-nos més al model de finançament de crowdfunding, ja que creiem que els bancs no ens donarien ni l'hora", somriu l'empresari fundador.
Una de les claus de l’èxit de la companyia és anar directe al consumidor. “Nosaltres ens hem saltat el pas d’anar a les botigues i parlem directament des de l’empresa per ajudar als nostres consumidors”, explica el fundador. D’aquesta manera, Incapto s’allunya de tenir un prestatge a un supermercat, si no que prefereix promoure el seu producte des de la seva pàgina web. Tot i això, la idea de vendre a botigues no està descartada del tot: “Ens plantegem en algun moment fer algunes ofertes limitades a algunes botigues per donar-nos a conèixer”, aclareix.
L’objectiu principal és tornar al cafè de sempre: “Les càpsules van ser el gran avanç fa uns anys, nosaltres volem ser l’avanç d’ara”, recalca Font. I és que la clau d’Incapto és atraure a tot el públic amant del cafè, des dels més sibarites fins a la gent de cafè del bar de tota la vida, perquè no hi ha edat ni classe per gaudir d’un bon cafè.