• Empresa
  • Inditex guanya 2.500 milions d'euros aquest any, un 273% més

Inditex guanya 2.500 milions d'euros aquest any, un 273% més

L'empresa tèxtil registra unes vendes de 19.325 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal

Una botiga de Zara, una de les principals marques d'Inditex, en una imatge d'arxiu | ACN
Una botiga de Zara, una de les principals marques d'Inditex, en una imatge d'arxiu | ACN
ACN
Barcelona
15 de Desembre de 2021

El grup tèxtil Inditex ha obtingut un benefici net de 2.500 milions d'euros entre febrer i octubre, un 273% més que en el mateix període de l'any passat, segons els resultats que ha presentat aquest dimecres. El grup propietari de marques com Zara ha registrat unes vendes de 19.325 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal, un 37% més que el 2020, quan van ser 14.085 milions. Les dades del tercer trimestre –d'agost a octubre- situen el benefici net en els 1.228 milions d'euros, per sobre dels 1.171 previs a la pandèmia, mentre que les vendes assoleixen els 7.389 milions d'euros, també superant els nivells del 2019, abans de l'arribada de la covid-19.

Pel que fa al benefici brut d'explotació (ebitda), aquest creix un 63% en termes interanuals durant els nou primers mesos de l'exercici, fins als 5.431 milions d'euros. Per altra banda, el marge brut sobre vendes –diferència entre el preu de venda d'un producte i el seu cost de producció- se situa en el 59%. De fet, segons destaca el mateix grup, els resultats suposen un nou màxim històric tant de vendes com de benefici en un tercer trimestre. En paral·lel, la generació de caixa assoleix els 9.569 milions d'euros, el que també suposa un nou màxim històric per a la companyia.

L'empresa atribueix l'evolució dels resultats en bona part al creixement de la venda online. Entre febrer i octubre, les vendes en línia s'han incrementat un 28% en termes interanuals i s'han duplicat respecte al mateix període de 2019, abans de l'esclat de la pandèmia. En aquest sentit, Inditex preveu que les vendes online representin més del 25% dels ingressos totals de l'exercici.

Pel que fa a les vendes en botiga, aquestes han crescut un 21% respecte a l'any passat i un 10% en comparació a 2019. L'encara president del grup, Pablo Isla, apunta que els resultats són "molt satisfactoris" i posen de manifest "el potencial de la integració entre el món físic i el món digital". A partir de l'1 d'abril, la presidència d'Inditex estarà encapçalada per Marta Ortega –filla del fundador de la companyia, Amancio Ortega-, que va ser nomenada pel consell d'administració el 30 de novembre passat.