• Empresa
  • Inditex guanya 421 milions gràcies al creixement en les vendes

Inditex guanya 421 milions gràcies al creixement en les vendes

La cadena espanyola torna al benefici a totes les àrees geogràfiques després d'un 2020 amb 409 milions en pèrdues

Una botiga de Zara (Inditex) tancada | Europa Press
Una botiga de Zara (Inditex) tancada | Europa Press
Europa Press
Barcelona
09 de Juny de 2021
Act. 09 de Juny de 2021

Inditex ha registrat un benefici net de 421 milions d'euros entre el gener i l'abril de 2021. La cadena de roba torna així al benefici en aquest període de l'any, després de registrar pèrdues per valor de 409 milions durant el primer trimestre de 2020. Inditex mostra així el canvi de tendència que ha provocat l'obertura i el progressiu aixecament de les restriccions de cara a l'exercici fiscal 2021-2022. Encara no s'han assolit, però, els resultats de 2019. Els beneficis d'aquest període estan encara un 11,5% per sota dels de fa dos anys.

El marge brut sobre vendes de la cadena ha arribat durant aquests primers mesos de l'exercici fiscal als 2.962 milions d'euros, 152 punts bàsics per sobre del de 2020 i 47 més que el 2019. El resultat brut d'explotació (Ebitda) ha arribat als 1.235 milions, un 155% més que el 2020, mentre que el resultat net (Ebit) és de 569 milions, enfront dels 508 milions en pèrdues registrats fa un any.

Aquests resultats nets s'han aconseguit principalment gràcies a un augment significatiu de les vendes, de més del 50% interanual. La venda en línia, per la seva banda, també ha crescut, i encara amb més intensitat: un 67% més que durant el primer trimestre de l'any passat. El creixement, a més, ha estat transversal. Segons l'empresa, han registrat increments de vendes a totes les àrees geogràfiques on opera la companyia.

Les limitacions encara actives per al comerç presencial a causa de les restriccions sanitàries són un factor a tenir en compte encara pel que fa al volum de venda. El creixement en les compres físiques s'ha produït en un context en què el 16% de les botigues de la cadena romanen tancades, el que suposa un 24% de l'horari comercial total d'Inditex.

Segons ha destacat el president de la companyia, Pablo Isla, els resultats són fruit de "la transformació estratègica cap a un model de negoci totalment integrat". La integració en espais digitals de moltes botigues d'Inditex anunciada el juny de 2020 s'ha recuperat amb el creixement de les vendes en línia durant aquest primer trimestre de l'exercici.