• Empresa
  • Inditex tindrà botiga online a tot el món el 2020

Inditex tindrà botiga online a tot el món el 2020

Isla anuncia la multinacional gallega vol ser la primera empresa tèxtil amb 'ecommerce' disponible a tots els països

El president d'Inditex, Pablo Isla
El president d'Inditex, Pablo Isla
Redacció VIA Empresa
Barcelona
05 de Setembre de 2018

Inditex vol ser la primera empresa tèxtil amb botiga online a tot el món. El president de la multinacional, Pablo Isla, ha anunciat que totes les marques del grup disposaran d'ecommerce en tots els països de cara al 2020. D'aquesta manera, Inditex planta cara en la cursa digital a Amazon.

"Volem fer disponible el nostre producte de moda a tots els clients en qualsevol part del món on es trobin, fins i tot en aquells mercats en els quals no hi ha botiga física", ha explicat Isla amb motiu de la inauguració de la flagship Zara al Corso Vittorio Emanuele a Milà.

Isla, que no ha revelat els detalls operatius ni la inversió per assolir aquesta fita ressalta que l'objectiu del grup és tenir disponible l'oferta de venda online amb totes les cadenes en tots els països del món, és a dir, no solament en aquells en els quals posseeix botiga física, sinó també en els quals no en té. Al tancament del seu darrer exercici fiscal, Inditex era present a 96 mercats amb prop de 7.500 botigues.

"Volem que tots els clients del món de totes les nostres cadenes tinguin la possibilitat d'accedir al producte amb independència del país en el qual visquin i amb independència que tinguem o no botiga física al país", ha insistit Isla, qui ha subratllat que Inditex serà, per tant, el 2020 una empresa "plenament sostenible, plenament integrada i plenament digital".

El president d'Inditex ha destacat a més que totes les cadenes tindran estoc integrat també de cara a aquest any. Aquest fet suposa que es podran servir comandes online a clients des de qualsevol botiga de cada marca en tots aquells països en els quals tenen presència física. En aquests moments, l'estoc integrat està implantat ja en els Zara de 25 dels 48 mercats en els quals té plataforma de venda online, entre ells Espanya, França, Itàlia, Regne Unit, Xina, Estats Units o Mèxic.

Tota aquesta "avançada" plataforma de presència global, segons el grup, és possible gràcies al desenvolupament del projecte RFID (Identificació de peces per radiofreqüència) que està en aquests moments present a totes les botigues Zara i Uterqüe, s'està desenvolupant en la resta de les cadenes i estarà implantat definitivament el 2020.

Aquest projecte se suma al compromís mediambiental d'Inditex també de cara a l'any 2020, quan tots els seus centres arreu del món estaran incorporades al pla d'ecoeficiència, pel qual s'aconsegueix reduir en un 20% la despesa d'energia i s'aconsegueixen estalvis de fins a un 50% en el consum d'aigua. En aquests moments Inditex ha implantat ja el 80% d'aquest pla al seu parc de botigues -el 100% a Xina-.