• Empresa
  • Inditex guanya més malgrat aprovisionar 287 milions pel coronavirus

Inditex guanya més malgrat aprovisionar 287 milions pel coronavirus

La firma gallega obté un benefici de 3.639 milions d'euros en el seu any fiscal 2019-2020

Una botiga de Zara, del grup Inditex, en imatge d'arxiu | Europa Press
Una botiga de Zara, del grup Inditex, en imatge d'arxiu | Europa Press
Europa Press
Barcelona
18 de Març de 2020
Act. 18 de Març de 2020

Inditex ha registrat un benefici net de 3.639 milions d'euros en el seu any fiscal 2019-2020 (del primer de febrer del 2019 al 31 de gener del 2020), fet que suposa un increment del 6% respecte a l'exercici anterior. La firma gallega ha obtingut aquests resultats malgrat aprovisionar 287 milions d'euros a causa de la situació generada pel coronavirus.

 

Sense la provisió, hauria crescut un 12%, fins als 3.855 milions d'euros, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les vendes del grup s'han situat en els 28.282 milions d'euros, un 8% més, amb creixements de totes les marques i en totes les àrees geogràfiques en què el grup té activitat, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 7.598 milions d'euros, un 39% superior.

 

Exclosa la provisió, les vendes haurien crescut també un 8% i l'Ebitda, un 44%. Aquesta provisió es reflecteix també en el marge brut, que d'aquesta forma creix un 7% fins als 15.806 milions d'euros, un 55,9% de les vendes, 79 punts bàsics menys respecte al 2018.

Així mateix, les vendes a l'Estat espanyol han crescut un 4,6% i representen el 15,7% de la venda total, mentre que Europa sense Espanya suposa el 46%, Àsia i la resta del món, el 22,5%, i Amèrica, el 15,8%.

Per la seva banda, les vendes de la companyia a través de la seva plataforma online global van créixer un 23%, aconseguint els 3.900 milions d'euros, un 14% del total de les vendes.

Después de comunicar los resultados, la cotización de Inditex en la bolsa ha empezado a bajar y la firma se ha dejado un 3% en el inicio de la sesión del miércoles. De hecho, el coronavirus ha provocado caídas de sus ventas del 24,1% a tipo de cambio constante en tiendas y online entre el 1 y el 16 de marzo y del 4,9% entre el 1 de febrero y el 16 de marzo.