Inditex ha registrat un benefici net de 3.639 milions d'euros en el seu any fiscal 2019-2020 (del primer de febrer del 2019 al 31 de gener del 2020), fet que suposa un increment del 6% respecte a l'exercici anterior. La firma gallega ha obtingut aquests resultats malgrat aprovisionar 287 milions d'euros a causa de la situació generada pel coronavirus.
Sense la provisió, hauria crescut un 12%, fins als 3.855 milions d'euros, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les vendes del grup s'han situat en els 28.282 milions d'euros, un 8% més, amb creixements de totes les marques i en totes les àrees geogràfiques en què el grup té activitat, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 7.598 milions d'euros, un 39% superior.
Exclosa la provisió, les vendes haurien crescut també un 8% i l'Ebitda, un 44%. Aquesta provisió es reflecteix també en el marge brut, que d'aquesta forma creix un 7% fins als 15.806 milions d'euros, un 55,9% de les vendes, 79 punts bàsics menys respecte al 2018.
Així mateix, les vendes a l'Estat espanyol han crescut un 4,6% i representen el 15,7% de la venda total, mentre que Europa sense Espanya suposa el 46%, Àsia i la resta del món, el 22,5%, i Amèrica, el 15,8%.
Per la seva banda, les vendes de la companyia a través de la seva plataforma online global van créixer un 23%, aconseguint els 3.900 milions d'euros, un 14% del total de les vendes.
Después de comunicar los resultados, la cotización de Inditex en la bolsa ha empezado a bajar y la firma se ha dejado un 3% en el inicio de la sesión del miércoles. De hecho, el coronavirus ha provocado caídas de sus ventas del 24,1% a tipo de cambio constante en tiendas y online entre el 1 y el 16 de marzo y del 4,9% entre el 1 de febrero y el 16 de marzo.