Cellnex Telecom ha presentat aquest dijous els resultats corresponents al primer trimestre de 2024, període en el qual els ingressos de la companyia han ascendit als 946 milions d'euros (+7%) i l'Ebitda ajustat fins als 778 milions (+7%). De totes maneres, el resultat net comptable del grup continua sent negatiu (-39 milions), però representa una millora de 52 milions d'euros pel que fa al primer trimestre de 2023 (-91 milions), la qual cosa reflecteix el creixement de l'EBITDA del grup.
El grup ha detallat que l'EBITDA després d'arrendaments (EBITDaL) s'ha situat en 535 milions d'euros (+9%) reflectint la disciplina en la gestió de les despeses operatives i els arrendaments. El flux de caixa lliure va ser de 103 milions, xifra que contrasta amb la del mateix període de l'any anterior, que era en negatiu (–139 milions d'euros).
Marco Patuano, conseller delegat de Cellnex, ha destacat que "tots els nostres indicadors clau –des dels ingressos fins al flux de caixa, passant per les principals mètriques de negoci relacionades amb l'expansió dels punts de presència en els nostres emplaçaments– reflecteixen una sòlida arrencada de l'exercici, en línia amb els objectius que vam anunciar al Capital Markets Day celebrat el 5 de març a Londres". Patuano ha afegit que "estem avançant a bon ritme en el "Nou Capítol" de Cellnex, amb la consecució anticipada de l'objectiu financer més important: l'obtenció de la qualificació de grau d'inversió per part de Standard & Poor's, abans de la meta fixada per a finals de 2024."
Patuano: "Tots els nostres indicadors clau reflecteixen una sòlida arrencada de l'exercici"
Tal com va explicar al Capital Markets Day, la companyia a partir d'ara reportarà els ingressos de les quatre línies de negoci en les quals ha centrat les seves operacions. El primer, els emplaçaments per a operadors de telecomunicacions, que ha aportat el 82% dels ingressos, amb 776 milions d'euros; el segon, DAS, Small Cells i altres serveis de Xarxa, que ha aportat el 6% dels ingressos, amb 59 milions d'euros; el tercer, la fibra (com a majorista), connectivitat i serveis de coubicació, que ha aportat el 5% dels ingressos amb 47 milions; i l'últim, la radiodifusió, amb una aportació del 7% amb 64 milions.