• Empresa
  • Innobus, el talent jove porta a porta

Innobus, el talent jove porta a porta

L’agència per a la Innovació i el Coneixement del Baix Llobregat impulsa un programa per posar en contacte joves amb estudis i empreses innovadores

L'Innobus és la iniciativa per posar en contacte joves amb formació i empreses innovadores | Cedida
L'Innobus és la iniciativa per posar en contacte joves amb formació i empreses innovadores | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
13 d'Agost de 2021

La mobilitat i la integració del talent i el coneixementjove dins de l'ecosistema empresarial, startup i innovador barceloní i català és clau per al bon desenvolupamenteconòmic de Barcelona i de tot Catalunya. Amb l'objectiu d'apropar joves amb formacióuniversitària – graduats o a punt de finalitzar els seus estudis – a les empreses capdavanteres de Barcelona, l'Agència per a la Innovació i el Coneixement del Baix Llobregat (Innobaix) ha posat en marxa el programa Innobus.

 

L'Innobus és, com el seu propi nom indica, un autobús que ha portat alguns dels joves més preparats de la comarca a la porta de les empreses que millor aprofiten el talent jove. Amb un format de porta a porta, el programa d'Innobaix ha contactat el nou talent de les universitats catalanes amb companyies líders en sectors d'alt nivell de tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

La iniciativa té com a objectiu apropar els joves a l'ecosistema empresarial del territori metropolità. Innobaix ha comptat enguany amb la col·laboració de l'AMB, a través de l'Agència de Desenvolupament Econòmic; i de Talent Factory, que ha aportat la seva experiència tant en la coordinació com en la direcció del projecte.

 

Amb Innobus, segons els organitzadors, l'Agència per a la Innovació pretén fomentar l'emprenedoria entre els joves i facilitar a les empreses el coneixement i l'accés a nous talents, així com contribuir a la captació de talent per part de les companyies capdavanteres al territori. De la mateixa manera, Innobus es planteja apropar els projectes dels joves a l'ecosistema empresarial. Així, al finalitzar l'itinerari per totes les empreses col·laboradores, els joves participants han pogut presentar les seves idees de negoci davant un jurat format pel conjunt de l'ecosistema empresarial – amb un premi d'un viatge a Brusel·les per al grup guanyador, que podrà visitar diversos centres europeus d'innovació tecnològica.

Empreses capdavanteres

Innobus ha acostat el talent jove a les empreses de la demarcació durant tot el mes de juny, i ha portat els seus participants per diverses de les empreses més creatives dels seus sectors al voltant de Barcelona. Així, els joves participants han passat per Desigual, Mesoestetic, Aigües de Barcelona, Lipotrue, Schneider, MWC, Tech Barcelona o el Port de Barcelona.

Vuit de les empreses participants han tingut un paper destacat en la formació i el contacte amb els estudiants, en tant que han estat encarregades de plantejar els reptes empresarials als quals els joves han donat resposta amb les seves idees i prototips de negoci que més tard han presentat davant el jurat conjunt de la iniciativa. Cada grup, a més, ha comptat amb el suport d'un mentor de les empreses col·laboradores.

Al llarg del procés, les empreses han impartit sessions o xerrades que han servit per apropar els joves als processos de digitalització de les empreses, la innovació estratègica o els nous models de negoci. A més del trajecte per les empreses com a tal, durant el mes d'activitats han pujat a l'Innobus per conversar amb els participants i presentar els seus projectes i idees empresaris d'èxit com Ana Palencia (Unilever), Agus Gómez (Wallapop), Pau Garcia Milà (FounderZ) o Àlex Huertas (Northweek).