• Empresa
  • La innovadora "cafetera" catalana que fa suc de taronja en un clic

La innovadora "cafetera" catalana que fa suc de taronja en un clic

La startup barcelonina Citring ha dissenyat un espremedor que utilitza aire comprimit per tallar i esprémer taronges

Roc Viñas, enginyer de comunicacions i fundador de Citring One | Cedida
Roc Viñas, enginyer de comunicacions i fundador de Citring One | Cedida
06 de Desembre de 2024
Act. 11 de Desembre de 2024

"Vaig observar que, tot i que gairebé totes les cases a Espanya tenen un espremedor, el consum de suc de taronja es desplaça cap a bars i supermercats amb màquines automàtiques més cares. Això em va fer veure una oportunitat, ja que, mentre molts electrodomèstics s'han adaptat al ritme de vida actual, l'espremedor no ha canviat en 50-60 anys", explica Roc Viñas, enginyer de comunicacions i fundador de Citring, a VIA Empresa. Amb aquesta idea, Viñas va veure la necessitat de crear un espremedor innovador, més eficient i net, dissenyat per adaptar-se al ritme actual, que permetés fer suc fresc a casa amb només prémer un botó.

 

Amb aquest objectiu, l'emprenedor va fundar Citring a Barcelona el 2018, però no van llançar el producte al mercat fins al 2024. Viñas explica que el camí va ser complicat, ja que des del 2018 fins al 2021 van treballar fent prototips amb pocs recursos. A més, la pandèmia de 2020 va agreujar la situació, dificultant l'accés a finançament. "Vam estar pràcticament autofinançant-nos fins que Zummo, empresa pionera del sector, va entrar amb 600.000 euros el 2021", afegeix. Finalment, el 2024, van tancar una ronda de finançament que els va permetre aixecar 1,6 milions d'euros, destinats principalment a iniciar la industrialització del producte, un procés car i complicat.

El 2024 van tancar una ronda de finançament que els va permetre aixecar 1,6 milions d'euros, destinats principalment a iniciar la industrialització del producte

L’espremedor Citring One està dissenyat per optimitzar l’extracció de suc de taronja o qualsevol altre cítric de manera senzilla i ràpida. Ja no cal tallar les taronges ni partir-les per la meitat, només cal col·locar-les i prémer un botó per gaudir del suc fresc. Amb unes dimensions similars a les d’una cafetera tradicional, pot esprémer fins a tres fruites alhora. Els usuaris només han d’obrir la tapa, posar fins a tres cítrics sencers en el recipient de silicona, tancar la tapa, col·locar un got sota el dispensador i prémer el botó per activar el procés automàtic.

 

A més, el seu disseny innovador comprimeix la polpa dins de les closques de taronja, cosa que facilita la neteja després de cada ús. Un cop acabat, només cal esbandir els dos recipients de silicona amb aigua o posar-los al rentaplats. Aquests recipients són lliures de bisfenol A (BPA), no retenen olors, són 100% aptes per a l’ús alimentari i molt resistents.

Citring One ven 800 unitats en 30 dies gràcies a la seva tecnologia patentada

el seu disseny innovador comprimeix la polpa dins de les closques de taronja
Citring One ven 800 unitats en 30 dies gràcies a la seva tecnologia patentada | Cedida

"Citring One utilitza una tecnologia patentada i pròpia basada en un enfocament innovador: talla i expressa les taronges mitjançant aire comprimit", explica el fundador. Viñas destaca que el producte esprem el suc des del centre de la taronja després de tallar-la, evitant que el suc entri en contacte amb la pell i assegurant un sabor òptim. A més, la part mecànica mai entra en contacte amb el suc ni amb les taronges, ja que està protegida per recipients de silicona, garantint un procés net i segur.

"Vam fer un primer mes de prevenda de només 30 dies, en què vam aconseguir 215.000 euros, el que equival a 800 màquines venudes en 65 països diferents, sent els Estats Units el primer mercat i Espanya el segon", afegeix. Pel que fa a l'any vinent, l'empresa és ambiciosa. Després de molts anys de desenvolupament, volen guanyar una quota de mercat significativa i convertir-se en el producte de referència dins el seu nínxol. Les seves perspectives són vendre entre 10.000 i 15.000 unitats, una xifra ambiciosa però realista, ja que amb només un mes han venut 800 unitats. L'objectiu és assolir aquestes vendes amb un preu de 329 euros per unitat.

Viñas (Citring): "Vam fer un primer mes de prevenda de només 30 dies, en què vam aconseguir 215.000 euros, el que equival a 800 màquines venudes en 65 països diferents"

Amb una tecnologia disruptiva com la de Citring One, Viñas preveu un creixement significatiu per a l'empresa, amb un augment considerable en la facturació. El fundador afegeix: "Per al 2025, volem aconseguir entre 3 i 4 milions d'euros, que seria el resultat de vendre entre 10.000 i 15.000 unitats", conclou.