Instagram ha llançat aquest dimarts la funcióShopping arreu d'Espanya, que permet a empreses etiquetar productes en les seves publicacions i ofereix als usuaris la possibilitat de comprar-los directament des del web de la marca. Un servei que arriba després d'haver-se estrenat als Estats Units durant el 2017. En un comunicat, la plataforma ha destacat que es tracta d'una de les seves novetats "més importants" des del llançament de les eines per a empreses.
Més concretament, segons Instagram, Shopping ofereix un accés "senzill" als preus i detalls del producte. Per etiquetar un producte, les empreses han de seguir el mateix procés que per etiquetar una persona en una publicació. Des d'una publicació etiquetada del feed, els usuaris poden comprar el producte des del web sense necessitat d'haver-lo de buscar. A més, podran fer clic en el botó Comprar d'un perfil d'empresa per obtenir més informació sobre el preu i els detalls del producte que els interessa.
La directora general de Facebook i Instagram Espanya, Irene Cano, ha explicat que els usuaris acudeixen a la xarxa social "a la recerca d'inspiració", i amb Shopping, s'aconsegueix anar "més enllà" en aquest procés de descobriment amb un "aparador immersiu" on explorar els diferents productes de les marques. També s'ha destacat que les empreses estan veient "resultats positius", que van des del creixement de les visites als seus webs fins a l'augment de les comandes dels productes.
Paral·lelament a Espanya,Shopping també ha arribat aquest dimarts a Alemanya, Austràlia, el Brasil, el Canadà, França, Itàlia i el Regne Unit.