ISE vol atrapar el Mobile

El CEO del congrés Mike Blackman espera encetar el retorn amb capacitats completes del congrés amb la nova col·laboració amb IOT SOlutions World Congress

Una ponència del CEO d'ISE, Micke Blackman, durant l'edició 2021 del congrés | EP
Una ponència del CEO d'ISE, Micke Blackman, durant l'edició 2021 del congrés | EP
Barcelona
21 d'Abril de 2022
Act. 21 d'Abril de 2022

Cinc anys després de l'anunci del seu aterratge a Barcelona, ISE pot celebrar-se als salons de Fira de Barcelona amb tot el seu potencial entre el 10 i el 13 de maig. Després d'una primera edició barcelonina descafeïnada per les restriccions sanitàries, el CEO d'Integrated Systems Europe Mike Blackman marca un sostre alt per a la seva primera fira completa a la ciutat. "Estaré content si igualem el Mobile World Congress", ha etzibat el directiu. Els 60.000 visitants acollits pel saló organitzat per la GSMA van ser, segons va apuntar el director general de Fira de Barcelona ConstantíSerrallonga, el retorn de la normalitat a l'activitat firal. El congrés de l'audiovisual, que ostenta el lideratge mundial en la seva indústria, compta a més amb una bona infraestructura a Barcelona. "Hem rebut un fort suport de la ciutat, el govern i les organitzacions de la ciutat", ha celebrat el mateix Blackman.

En la seva edició de 2022, ISE se celebrà de la mà de l'IOT Solutions World Congress, un certamen que concentra totes les verticals industrials a què afecta la transformació digital. Blackman considera aquest punt de trobada natural, en tant que la tecnologia digital no es pot entendre sense el seu vessant audiovisual. "Es tracta de dues propostes de tecnologies disruptives", apunta el CEO d'ISE, que pretén "subratllar l'espai comú de la innovació" de cara als visitants del congrés. El director d'IOTSWC, RogerBou, planteja un servei transversal que apropi les darreres tecnologies i solucions a firmes diverses, sigui quina sigui la seva activitat. "Volem mostrar com les tecnologies afectaran tots els sectors", postil·la Bou.

Blackman: "ISE no va només de productes, va de solucions"

La plataforma per a l'èxit d'ISE és, segons Blackman, el creixement del sector de l'audiovisual – que ara per ara no ensenya el seu sostre. Segons les projeccions del congrés, la indústria de l'AV creixerà fins als 329.000 milions de dòlars, uns 301.000 milions d'euros, l'any 2026. L'increment global, d'una mitjana del 7,2% en els pròxims quatre anys, supera lleugerament el que es projecta per a l'audiovisual professional a l'Estat espanyol, que ja factura uns 3.000 milions d'euros i que augmentarà la seva facturació a un ritme del 6,2% fins al mateix any. En aquest context, ISE pretén ser un "catalitzador per al sector", defensa el seu CEO, que ha anunciat l'assistència a Fira de Barcelona de molts dels gegants tecnològics mundials, des de Google i Microsoft a Samsung, Lang o Zoom.

"ISE no va només de productes, va de solucions", reivindica Blackman, que ha recordat que l'audiovisual professional és una proposta tecnològica que ja arriba a firmes de sectors tan diversos com els espectacles esportius, l'hostaleria o el retail. Amb 154 ponents i més de 800 empreses confirmades, el CEO considera aquesta una "oportunitat de networking inigualable" per a l'AV professional. La ponència d'obertura destacarà la connexió entre l'audiovisual i les creativitats digitals. De la mà de l'artista Refik Anadol, ISE encetarà la seva activitat amb una projecció sobre la Casa Batlló que servirà, segons el ponent, per "augmentar" la seva arquitectura; tot plegat en col·laboració amb el festival OFFF Barcelona. També es podrà visitar un espai immersiu digital de 650 metres quadrats dins la mateixa Fira de Barcelona. "Tenim molt per explicar", anuncia Blackman.

Múltiples innovacions

Els 800 expositors que conjugaran ISE a Barcelona es repartiran per cinc halls de Fira Montjuïc, amb una superfície total d'uns 42.000 metres quadrats separats per activitats. Des de l'educació a l'audiovisual dedicat a la restauració, passant per l'àudio professional i la celebració d'esdeveniments artístics, Integrated Systems Europe pretén ocupar tot l'espai que les diverses indústries deixen per l'audiovisual. El 20% dels seus usuaris, de fet, són compradors finals – representants d'empreses de fora de l'AV que faran servir les solucions i productes que s'hi presentin per a les seves activitats específiques. El mateix ISE vol, igual que els seus clients finals, proposar als assistents una "experiència memorable". "Volem tornar a portar la comunitat a Barcelona", espera Blackman.

La roda de premsa de presentació d'ISE 2022 | Cedida

La roda de premsa de presentació d'ISE 2022 | Cedida

 

Dins del mateix ISE, al hall 4 de Fira Montjuïc, l'IOT Solutions World Congress aportarà 310 empreses expositores, amb un 70% d'assistents internacionals – des d'Amazon Web Services a Siemens, Toshiba o Huawei. D'entre els 200 ponents que compareixeran a Barcelona per explicar l'impacte de la digitalització en el conjunt de la indústria i l'activitat professional, destaca Ann Dunkin, CIO del departament d'energia dels Estats Units, amb una exposició sobre el paper del 5G i la Intel·ligència artificial en la transició energètica. "Som un esdeveniment del com, no del què. L'ecosistema es reuneix, col·labora per fer cada indústria més competitiva en el futur", ha afirmat Bou.

Les projeccions d'impacte econòmic i de visitants encara no estan clares, en tant que el congressista d'ISE sempre espera als últims dies per a fer la seva inscripció – una tendència que, com apunta el CEO, s'ha repetit en els principals congressos europeus d'enguany, Mobile inclós. Dels 60.000 amb què Blackman estaria content – tot i no pensar-se "competidor del MWC" – a hores d'ara la fira compta amb uns 28.000 congressistes inscrits. La inversió dels visitants a la ciutat, declara el CEO, dependrà, com és natural, de la quantitat de visitants que aporti ISE. Per a les pròximes edicions, però, sí que s'atreveixen a fer projeccions: uns 250 milions d'euros el 2023 i fins a 500 milions d'euros el 2026. En quatre anys, a més, el creixement de la superfície expositora és notable. Segons Blackman, les projeccions del saló el situen en uns 77.000 metres quadrats en l'edició de 2026, el 80% de la disponible a Gran Via.

L'audiovisual al món

Les 800 empreses que assistiran a ISE 2022 suposen un retrocés d'unes 100 si es compara amb la darrera edició a Amsterdam, tot i que la reducció té dues fonts clares: la Xina i Rússia. Les restriccions sanitàries encara presents a diversos països asiàtics han deixat fora del congrés unes 300 firmes. Quant a les empreses russes, segons ha confirmat Blackman, tenen prohibit l'accés al congrés. No així els ciutadans russos, molts d'ells, apunta el CEO, clients i col·laboradors d'empreses del sector que han sortit del país per la seva oposició a la invasió d'Ucraïna. "Ningú condona les accions del govern rus, però també patim pels ciutadans del país que no estan d'acord amb el seu govern", explica.

"Les empreses han de crear experiències, no només vendre productes"

La integració del sector audiovisual en el conjunt de l'activitat global ha escalat amb la pandèmia, i bona part de l'oci i el treball després de la covid-19 passa per una pantalla i uns altaveus. La caiguda d'usuaris i quota de mercat de Netflix registrada en les darreres setmanes és indicativa d'aquesta tendència, apunta Blackman, tot i que considera que els problemes del servei d'streaming nord-americà són "una qüestió d'empresa, no d'indústria". "Apple ofereix un compte gratuït quan compres un dispositiu, Disney també ofereix beneficis", reflexiona el CEO d'ISE, que veu un "enorme creixement" en la indústria per als pròxims anys. L'AV és imprescindible per a la que Blackman considera la gran tendència del consum a futur: "crear experièncias, no només vendre productes".