Jaume Saltó, reelegit president de la Cambra de Comerç de Lleida

La candidatura "continuista" inclou la innovació i la bioeconomia entre els seus principals reptes

El nou comitè executiu de la Cambra de Comerç de Lleida encapçalat per Jaume Saltó | ACN El nou comitè executiu de la Cambra de Comerç de Lleida encapçalat per Jaume Saltó | ACN

L'empresari Jaume Saltó ha estat reelegit president de la Cambra de Comerç de Lleida per quatre anys més. La seva candidatura ha estat l'única que s'ha presentat al ple que s'ha celebrat i ha obtingut el suport de 34 dels 35 membres que han assistit a la votació. El vot restant ha estat en blanc i també hi ha hagut un dels 36 membres que formen el ple que ha excusat la seva assistència. Saltó s'ha mostrat "molt content" de poder liderar un segon i últim, i ha explicat que la candidatura que han definit és "continuista" amb algunes novetats. Entre els nous reptes, hi ha abordar la innovació conjuntament amb centres de recerca, universitats i món empresarial, i encaminar el sector cap a estratègies de bioeconomia.

Saltó, que presideix la institució des del 2019, ha agraït la confiança que el ple l'hi ha fet per seguir liderant l'ens en el que serà el seu segon i darrer mandat, ja que els mandats de la cambra estan limitats a dos. Pel que fa al comitè executiu que acompanya a Jaume Saltó, hi ha noms que repeteixen, tot i que també s'incorporen perfils més joves "per abordar les inquietuds del món empresarial més jove", ha indicat Saltó.

Més info: "No podem tornar a tenir incertesa"

A banda de Saltó, Manel Llaràs, repeteix com a vicepresident primer. Pompili Roiger entra a la vicepresidència segona, Marc Ceron, a la vicepresidència tercera, i Carles Rusiñol, s'incorpora de tresorer. Els vocals són Jordi Azlor, Xavier Batalla, Josep Castellarnau, Josep M. Gardenyes, Meritxell Pi, Jordi Rull i Jesús J. Torrelles.

Jaume Saltó vol dedicar aquesta nova legislatura a aprofitar els canvis de paradigma i les transformacions socials i tecnològiques actuals. També ha detallat els dos grans objectius: donar la màxima visibilitat a la Cambra de Comerç davant el món empresari –impulsant les vuit delegacions repartides pel territori– i assegurar la viabilitat econòmica de la institució –a l'espera de l'aprovació de la llei de cambres–.

Així mateix, la Cambra de Comerç de Lleida també té com a línies estratègiques, ha detallat Saltó, oferir ajuda per a la captació d'inversions des de Ponent, el Pirineu i Aran; contribuir a evitar el despoblament dels municipis; ajudar el teixit empresarial a fer negocis, i a les administracions a fer estudis i encàrrecs de gestió que els ajudi a agilitzar els tràmits en el seu dia a dia i evitar la deslocalització d'empreses del territori,  així com treballar per millorar el respecte als empresaris i empresàries.

Avui et destaquem
El més llegit