"No ens fan por els boicots. Nosaltres no demanem que ens vinguin a comprar perquè algú pensi d’una manera o d’una altra, sinó perquè ho fem millor que els competidors". El president de Bon Preu, Joan Font, ha deixat ben clar en una entrevista al diari Ara que, a banda que no temen patir un boicot perquè "hi ha de tot", i més en aquesta situació d'incertesa generada per la covid-19, el client té un "comportament impensable" i "això és impossible de preveure".
Un comportament i un confinament que ha portat el consumidor a comprar més, cosa que ha comportant un increment de la despesa de Bon Preu perquè han hagut de substituir 1.200 persones en un moment en què tenien més feina que mai.
Ara bé, Font admet que "creiem que en els propers mesos les empreses de supermercats probablement vendrem menys que l’any passat, és un escenari que no descartem" perquè, subratlla, "hi haurà molt d’atur, molts negocis que tancaran, hi haurà menys ingressos per part de les famílies. No sabem si en el global de l’any serà superior aquest augment o la caiguda que pot venir", assenyala.
Font: "No ens fa por el boicot"
Però, què podria fer l'administració? A parer seu, "els diners que m’ha de pagar en impostos no me’ls pagui, i capitalitzi’s i continuï funcionant", cosa que, posa damunt la taula, " ho podia fer en 24 hores. Però no s’ha fet res. Res". "Les administraciones espanyola i catalana són molt ineficients", lamenta, al mateix temps que insisteix: "Com a país no ens podem permetre ineficiències de l’administració".
Bon Preu, mentrestant, continuarà el camí que ja venia seguint. "M’agradaria ser recordat com un empresari que compleix els seus deures i que fa les coses bé i genera riquesa, i que vol que el seu país tiri endavant i sigui un país de qualitat, cohesionat", conclou.