Setmana de ressaca postelectoral en què hi ha hagut dimissions i moviments als partits polítics que han obtingut mals resultats a les eleccions catalanes del 12 de maig, però de moment, en l'àmbit econòmic, hi ha notòries apostes en l'àmbit de la comunicació corporativa i les relacions públiques. Les protagonistes? Tres grans corporacions: Cellnex, TMB i Nestlé Purina. La primera, Cellnex, ha nomenat Ignacio Jiménez com a nou director global de l'àrea d'Assumptes Públics i Comunicació Corporativa del grup; TMB ha fitxat Mònica Peinado com a nova directora de comunicació i relacions institucionals després d'una etapa de 25 anys a la Cadena SER i Nestlé Purina aposta per Felipe Antón, que va començar la seva carrera a la companyia fa 20 anys. També s'ha remodelat el Consell dels Vint, que és la junta del Consolat de Mar. A continuació, un recull dels principals moviments de mitjans de maig:
- Cellnex ha nomenat Ignacio Jiménez, nou director Global de l'àrea d'Assumptes Públics i Comunicació Corporativa del grup, una responsabilitat que començarà a desenvolupar a partir del mes de juliol en substitució de Toni Brunet, que ha ocupat el càrrec des de la sortida en borsa de la companyia el maig del 2015. Ignacio Jiménez és doctor en Ciències de la Informació i llicenciat en periodisme i ha ocupat posicions directives en l'àmbit de la comunicació a Liberty Mutual, BBVA, Telefonica o Enel i actualment és director general de comunicació a Endesa. A més, és autor de diversos llibres i articles en matèria de comunicació, desinformació i innovació i compagina la seva activitat professional amb la docència i la investigació. Toni Brunet es mantindrà vinculat a Cellnex en la seva condició de patró de la Fundació i com a assessor personal de Marco Patuano, CEO del grup. Per la seva banda, Xavier Gispert continua com a director de comunicació.
Setmana de notòries apostes en l'àmbit de la comunicació corporativa i les relacions públiques de les corporacions catalanes
- La periodista Mònica Peinado és la nova directora de Comunicació i Relacions Institucionals de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Peinado inicia una nova experiència en un àmbit diferent de la comunicació, ja que tanca una etapa de 25 anys com a cap d'informatius de la Cadena Ser de Catalunya.
- Nestlé Purina ha nomenat Felipe Antón com a nou director de màrqueting i comunicació de la seva filial a Espanya. Antón relleva Thomas Agostini qui, fins ara, havia estat a càrrec de la direcció. Antón va començar la seva carrera a la companyia fa 20 anys i, durant aquest període, ha ocupat diferents càrrecs associats al sector Alimentació i Consum, com a brand manager en marques com La Cuinera, Litoral i Solís, o responsable de màrqueting de Culinaris de Nestlé Espanya.
- La Cambra de Comerç de Barcelona ha nomenat el nou Consell dels Vint, que és la junta del Consolat de Mar, coincidint amb la diada de Sant Marc, el seu patró. El Consolat de Mar és un òrgan històric dedicat en l’actualitat a la resolució de conflictes. Aquest òrgan està encapçalat pel president de la Cambra, Josep Santacreu, i format per vint membres designats pel ple de la corporació. Els nous cònsols que integren aquest òrgan són: Víctor Blanc, Maria Dolors Callis, Josep Maria Coronas, Ignasi Costas, Raimon Domènech, José Luis Esteban, Pilar Fernández, Isabel Galobardes, Emma Gumbert, Vicenç Hernández, Sofia Lluch, Jesús Lozano, Ramón Nadal, Pascual Ortuño, Elisabeth Parés, Isabel Pérez, Genís Roca, Miquel Trias, Oriol Valentí i David Vilà.
- Antonio Martínez, reelegit president del Gremi de Transports i Logística de Catalunya per als pròxims quatre anys. La seva ha estat l’única candidatura presentada en el procés electoral que ha quedat ratificada per unanimitat. L’assemblea renova així la confiança en Martínez per dirigir un col·lectiu predominantment d’autònoms, microempreses i pimes. Amb una trajectòria destacada i més de tres dècades dedicades al sector del transport, Martínez aporta una visió estratègica per fer front als reptes i les oportunitats que configuren el panorama logístic català.
- Álvaro Lens, nou director creatiu Ogilvy Barcelona. Amb més d'una dècada d'experiència en la publicitat, Lens ha treballat per marques reconegudes en l'àmbit internacional com Nissan, Adidas i Banco Macro, entre d'altres. Lens arriba a Ogilvy Barcelona procedent d'Honest. Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat de Vigo, compta també amb un màster en Creativitat per Brother Buenos Aires. Durant la seva carrera, ha treballat en agències com TBWA Buenos Aires i DDB Barcelona, on va formar part de l'equip de Volkswagen durant sis anys.
- El Grec Festival de Barcelona tindrà nova directora a partir de l'1 de setembre. Letícia Martín Ruiz ha estat la seleccionada després que s'hagi escollit el seu projecte artístic d'entre tots els presentats al concurs convocat per l'Institut de Cultura de Barcelona. Martín ocuparà el càrrec en substitució de Francesc Casadesús, que ha estat dirigint el festival durant els últims vuit anys. Historiadora de l'art, musicòloga, productora d'arts escèniques i gestora cultural, és llicenciada en Història de l'Art i Història i en Ciències de la Música per la Complutense de Madrid. Des de l'any 2014 és adjunta a la direcció artística del Gran Teatre del Liceu, i des del 2019 és també la directora de Producció.
- Ricard Penas, president del Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona, ha estat nomenat vicepresident de l'Internationally United Commercial Agents and Brokers (IUCAB). L’objectiu és millorar les competències professionals dels comercials, en àmbits com la tecnologia o la internacionalització, entre d’altres.
-WeRockCapital ha incorporat a Luz Parrondo, Angela Crespo, Gemma Fontané, Belén Menchón, Victoria Gayete i Ana Simón. El club d'inversió està format per empresàries, directives i professionals amb experiència i trajectòria en més de vint sectors diferents.