En un país prolífic en grans festivals de música que serveixen d'aparador internacional per la seva capital, encara queda un racó amb caràcter propi i capacitat per atraure a gran figures mundials. Lluny dels focus de Barcelona i a un ritme més pausat que els frenètics Primavera Sound i Sónar, persisteix per tretzè any el Festival dels Jardins de Cap Roig. Aquesta és la segona edició organitzada per Clipper's Live, i el seu director, Juli Guiu, reconeixia durant la presentació que la sensació en treballar amb un producte així és de "tranquil·litat". Tranquil·litat de començar amb el 80% de les entrades venudes, en bona part perquè la qualitat del producte està, com a mínim, al mateix nivell que el cartell.
Darrera del bon nom cultural de l'esdeveniment, hi ha ara Clipper's Live, creada el 2008. És la divisió de producció d'esveniments musicals d'Edicions Musicals Clipper's, presidida actualment per Juli Guiu, però que es remonta al 1952 i a la pròpia història de la familia Guiu. Aquesta editora, amb seu central a Barcelona, també compta amb oficines a Madrid i Lisboa, i amb acords comercials a Mèxic, Llatinoamèrica, Àsia, Europa i EUA.
La consolidació del festival de Cap Roig és tal que no s'immuta davant notícies que farien tombar qualsevol altre cartell. El plat fort d'aquest any havia de ser la inauguració a càrrec de Elton John, que es va cancel·lar per l'apendicitis que ha afectat al cantant britànic. Els catalans Manel han agafat el relleu, també amb sold-out.
"Són gèneres molt diferents, però nosaltres intentem que cada artista sigui cap de cartell en el seu estil", explicava Guiu. I és que Cap Roig no és un festival de gènere, sinó d'artistes. Així s'entenen els plens ja garantits d'artistes tan distants com Mark Knopfler, Diana Krall y Pablo Alborán.
Experiència única
Atribuir l'èxit de Cap Roig únicament al cartell d'artistes, però, seria reduccionista. Guiu sap que l'èxit i el bon nom del festival també recau en l'espai únic en que s'organitza, i per això aposta per aprofundir en aquesta experiència. "L'experiència ha de ser única des del moment en que arribes fins el final del concert", declarava en una entrevista recent.
I aquesta "experiència única" està directament relacionada amb el seu entorn, no només amb l'espai únic dels jardins, sinó també amb el Baix Empordà i la Costa Brava. Només així s'entén l'atenció a aspectes que en altres festivals musicals són secundaris, com la gastronomia, a càrrec del Celler de Can Roca.
L'any passat, també sota les ordres de Guiu, el festival va sumar 41.000 espectadors i una ocupació del 88%.
Juli Guiu, la fermesa de Cap Roig
El director del festival aposta per seguir fent dels concerts una experiència molt vinculada amb l'entorn de l'Empordà
05
d'Agost
de
2013
Act.
07
d'Abril
de
2014