• Empresa
  • Julián López Zaballos assegura el futur de Zurich

Julián López Zaballos assegura el futur de Zurich

L'asseguradora compleix el 130è aniversari de la seva arribada a Barcelona comandada per aquest economista madrileny

Julián López Zaballos
Julián López Zaballos
Pau Garcia Fuster
15 de Gener de 2014
Act. 03 d'Abril de 2014

No totes les empreses són capaces de sobreviure més d'un segle i amb bona salut. Una de les que ho ha aconseguit és l'asseguradora Zurich, amb seu a Barcelona des del 1884. Aquest any, doncs, celebrarà el 130è aniversari a Espanya, on segueix mantenint la seu central a la capital catalana.

Una vida assegurada
Al capdavant de l'actual Zurich Espanya, resultat de 22 adquisicions, hi ha Julián López Zaballos (Madrid, 1955). Llicenciat en Econòmiques a la Complutense, López Zaballos va fer carrera des del principi al món de les assegurances. Al 1978 s'iniciava a Plus Ultra, on tan sols un any després ja era la mà dreta del director general.

"Hi havia dies que no feia res, i d'altres que treballava fins a les quatre de la matinada. Em va donar una formació inaudita i em va permetre conèixer des de dalt el món de les assegurances", explicava fa uns mesos a La Vanguardia.

Posteriorment va ser director adjunt de Norwich Union, fins que el 1997 es va produir un dels canvis més importants a la seva vida professional i personal. L'oportunitat de dirigir el negoci de particulars de Zurich el va portar a Barcelona, ciutat d'on ja no s'ha mogut. Quasi 17 anys ja el fan sentir com "un català de Sarrià".

El 2005 López Zaballos era nomenat CEO de Zurich Espanya, rellevant José Cela després de la seva jubilació. El dirigent de l'asseguradora diu que aquest càrrec ha variat amb els anys, especialment la relació amb la central: "abans el conseller delegat anava a Suïssa un cop l'any a donar explicacions; i ara hi vaig un cop al mes".

A prop del client
El repte de Julián López Zaballos és mantenir viva la flama d'una empresa centenària en un sector no sempre ben vist ni comprès pel gran públic. Busquen ser a prop de la gent, i un exemple n'és el patrocini de la Marató de Barcelona. Una prova en la que no participa, ja que les seves aficions van més encaminades al cultiu i reproducció d'arbres (té una parcel·la a la serra de Madrid) o a la lectura de novel·les històriques.