L'startup Kamleon, fundada a Barcelona, treballa per transformar el bany en un espai intel·ligent per al monitoratge de la salut i el benestar. La companyia està desenvolupant una tecnologia que, integrant-se en urinaris i inodors, és capaç d'analitzar l'orina en temps real i conèixer l'estat de salut dels usuaris. L'objectiu és millorar el benestar de les persones per mitjà de l'ús quotidià del lavabo.
Per a aquest propòsit, Kamleon ha anunciat el tancament de la primera ronda de finançament per 1 milió d'euros. La firma apunta que el capital es destinarà a l'avenç de la iniciativa tecnològica, a la captació de talent tècnic, així com a començar la comercialització del seu primer producte, el S-Urinal (smarturinal). Es tracta del primer urinari intel·ligent a escala mundial, capaç de mesurar la hidratació dels usuaris. El dispositiu ofereix el resultat al moment en una pantalla instal·lada al mateix bany, així com en una app.
L'S-Urinal és el primer urinari intel·ligent a escala mundial, capaç de mesurar la hidratació dels usuaris
Interès del món de l'esport
El finançament aconseguit ha estat liderat per una de les principals empreses industrials d'Europa especialitzada en productes i tecnologia per a banys, i disposa de la participació d'exfutbolistes i empresaris com IkerCasillas, a través de la seva acceleradora SportBoost, o GerardPiqué. Tots dos han entrat a la cartera d'inversors de Kamleon gràcies a la seva implicació en el camp de l'emprenedoria esportiva, que respon a la voluntat d'impulsar el posicionament de l'S-Urinal al sector de l'esport. A la ronda, també ha participat el vehicle d'inversió SpoDeal Capital conformat per alts executius de la indústria de l'esport.
Kamleon estima començar la comercialització de l'S-Urinal durant el primer semestre del 2024, principalment al canal B2B de sectors com l'esport, fitness, benestar corporatiu i immobiliari. “El S-Urinal ens permet conèixer, de manera no invasiva, el nivell d'hidratació del nostre organisme, fet que pot tenir un impacte significatiu en el nostre rendiment físic i cognitiu i, per tant, en la nostra salut”, explica JordiFerré, cofundador i CEO de Kamleon. “El futur immediat de la tecnologia de monitoratge del benestar podria ser pràcticament invisible i sense modificar els nostres hàbits diaris”, afegeix.
Els fundadors de Kamleon defensen que conscienciar sobre la necessitat d'estar hidratats és cada cop més important, sobretot tenint en compte que les onades de calor són cada cop més freqüents, llargues i intenses. Des de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), adverteixen que, sense la prevenció adequada, la calor pot arribar a ser mortal.