• Empresa
  • Kave Home, saltar del matalàs a l'online i a la botiga física

Kave Home, saltar del matalàs a l'online i a la botiga física

La creació d’una marca de mobles de disseny propis impulsa el creixement de l’empresa gironina Julià Grup, que preveu facturar 65 milions d’euros enguany

L'entrada de la primera botiga física de Kave Home a Barcelona
L'entrada de la primera botiga física de Kave Home a Barcelona
Barcelona
17 de Juny de 2019

Vendre matalassos i mobiliari per a l’ecosistema turístic de la Costa Brava els anys 80 i 90. Crear una marcaonline per vendre mobles de disseny propis al client final. I tornar a la botigafísica amb l’obertura del primer establiment a Barcelona el gener d’aquest any. El tancament del cercle perfecte en un moment en el qual el retail està en plena transformació. La història de Kave Home, marca de l’empresa gironinaJulià Grup, té recorregut i en els seus gairebé 40 anys ha sabut reinventar-se i ser pionera en la venda de mobles per Internet, fins i tot abans que Ikea i Amazon.

 

Kave Home ha estat reconeguda pel Financial Times com una de les empreses europees amb un creixement més ràpid. I és que la firma, nascuda el 2013, ja té presència en sis països i està obrint les primeres botigues físiques. Però la seva història es remunta anys enrere, concretament durant el boom del turisme a la Costa Brava els anys 80.

 

Julià Grup és una empresa fundada l’any 1982 de la mà de Francesc Julià a Sils. La companyia neix com a distribuïdor de matalassos i productes de descans per als establiments turístics, i cap als anys 90 introdueix també la línia de productes sofàs-llit. “L’enfocament era donar un servei molt ràpid, immediat, a l’ecosistema de turisme que s’estava generant a la Costa Brava”, explica el fill del fundador i Director de Retail i Omnicnal a Kave Home, Francesc Julià Ametller.

Julià Grup va obrir el primer catàleg online B2B que hi havia en el sector del moble els anys 2000

Ja cap als anys 2000, l’empresa es va anar professionalitzant i ampliar l’equip per vendre arreu del mercat espanyol, ja que fins ara només operaven a Catalunya. A més, va ser llavors quan el mercat asiàtic es va obrir i l’empresa va començar a fer les primeres importacions d’Àsia i es va llançar a l’exportació. “El 2005 ja estàvem exportant a diversos països al voltant del 35% de la nostra facturació i és per això que quan va esclatar la crisi econòmica i financera no ens va afectar tant com pensàvem”, relata Julià. En aquell moment el mercat va caure un 70-80% i moltes empreses del sector del moble, molt lligades a l’immobiliari, van haver de tancar. “L’exportació i el fet de tenir una línia de producte bona va fer que la facturació no variés molt”, afegeix.

Amb aquesta situació, la companyia va aprofitar per invertir durant l’època de crisi i poder així créixer després. En aquest sentit, Julià Grup va aportar tecnologia i va obrir el primer catàleg online B2B que hi havia en el sector del moble. D’aquesta manera, van integrar tota la informació d’estoc al portal online i la relació amb els clients estava totalment digitalitzada. Va ser en aquell moment també quan l’empresa va començar a dissenyar els seus propis mobles i a comercialitzar-los.

El primer ecommerce de mobles 

Tota la inversió realitzada per remuntar i superar la crisi econòmica va portar a Julià Grup a crear la marca Kave Home. L’objectiu era comercialitzar tota la nova línia de mobles propis que estaven creant i dirigir-se directament al client final amb una entrega a domicili en només 48 hores. D’aquesta manera, l’empresa passava a englobar tant el B2B com el B2C.

Així que l’any 2013 neix Kave Home com un ecommerce de mobles i productes de decoració a França. I hom es preguntarà per què al país veí? “Perquè no sabíem com reaccionarien els nostres distribuïdors a Espanya si ara ens passàvem a vendre directament al client final”. A més, França era un mercat més madur quant a venda online i també en el sector del moble. I és que l’any 2013 la venda per Internet encara era molt incipient, i més en el sector del moble.

Image de la botiga Kavehome a l'Avinguda Diagonal | P.A.

Imatge de l'interior de la botiga de Kave Home | P.A.

De fet, Kave Home han estat pioners en vendre mobiliari online, molt abans que Ikea, que va introduir la venda per Internet a Espanya a finals del 2016, i Amazon, que va llançar les seves marques de mobles pròpies fa just uns mesos.

La prova a França va funcionar tan bé que només dos anys després va obrir l’ecommerce Kave Home al mercat espanyol i l’any passat va entrar també a Itàlia i els Països Baixos. Aquest 2019, la marca ha arribat a Portugal i preveu aterrar a Alemanya i al Regne Unit en els pròxims mesos. De fet, a través de Julià Grup, Kave Home ven a 82 països a tot el món, tot i que les vendes principals provenen dels mercats on tenen l’ecommerce.

Tancar el cercle amb una botiga física

I després de passar dels matalassos al disseny de mobles, i del B2B al client final a través d’Internet, a Kave Home només els falta va una cosa per tancar el cercle: obrir una botiga física. “Ens vam adonar que al final la majoria de gent mira primer els catàlegs online però acaben anat a la botiga a comprar el producte o, almenys, a tocar-lo o veure’l”, assenyala Julià.

Així que el gener d’aquest any han obert el primer establiment a Barcelona, en un local de l’Avinguda Diagonal que destaca per la forma tan cuidada de presentar els productes als clients i atraure’ls. De fet, la botiga compta amb sensors que detecten el perfil de consumidor que entra i adapta la música i l’olor en funció de la persona. A més, l’establiment és ple d’ordinadors per tal que els clients puguin finalitzar la compra online si no troben el producte que volen en estoc a la botiga.

L’èxit de la botiga de Kave Home parla per si sol, ja que només cinc mesos després preveuen obrir el juny la primera franquícia a Vigo i una botiga pròpia a Madrid el mes de setembre. “L’objectiu és tenir entre 15 i 20 botigues físiques a Espanya i Itàlia en els pròxims tres anys”, apunta Julià, qui explica que l’italià serà el següent mercat perquè és molt semblant a l’espanyol i que coneixen a fons pel negoci de Julià Grup.

L'objectiu de Kave Home és tenir entre 15 i 20 botigues físiques a Espanya i Itàlia en els pròxims tres anys

I és que, tot i la bona acceptació de Kave Home, la companyia gironina segueix mantenint el canal B2B de Julià Grup i la venda al client final de Kave Home. Diverses línies de negoci que han donat una facturació de 50 milions d’euros l’any passat a la companyia, dels quals 15 milions d’euros corresponen a Kave Home. Per aquest any, esperen tancar el 2019 amb 65 milions d’euros, tot i que “és la xifra del conjunt del grup, ja que amb tots els canvis i botigues que tenim previstes per a Kave Home, encara no ens atrevim a dir quin percentatge de les vendes suposarà la marca”, confessa Julià.

En total, el grup compta amb 170 treballadors al centre operatiu de Sils, on també tenen el magatzem i un taller de prototipatge de mobles. Ara bé, compten amb fàbriques col·laboradores a més de 100 països arreu del món i plantes pròpies a Múrcia, la Xina, Indonèsia, l’Índia i Vietnam, gràcies a la llarga trajectòria de Julià Grup.

Ara bé, els plans de futur de l’empresa passen per evolucionar Julia Grup i integrant-la completament dins de Kave Home. “Té més sentit que Julià Grup s’integri dins d’aquesta nova marca, que ja s’ha fet un nom arreu del món”, detalla l’empresari. De fet, ja s’ha arribat a acord amb distribuïdors de Korea i Austràlia perquè venguin els productes de Kave Home en aquells països. La prova de com una empresa dels anys 80, reinventant-se, obre tot un nou camí per explorar i explotar.