• Empresa
  • Kibuc posa l'ull a Madrid per créixer

Kibuc posa l'ull a Madrid per créixer

L'empresa de mobles preveu seguir l'expansió a Espanya a un ritme de quatre noves botigues cada any

Les botigues de Kibuc són, de moment, totes franquiciades
Les botigues de Kibuc són, de moment, totes franquiciades
Europa Press
17 de Maig de 2016
Act. 17 de Maig de 2016
La cadena catalana de mobles i decoració per a la llar Kibuc preveu seguir creixent els pròxims anys a Espanya, i es marca com a objectiu obrir quatre botigues noves cada any, que se sumaran als 52 punts de venda que té actualment.

El president de la companyia, Xavier Sòria, ha explicat en una entrevista que la principal missió és aconseguir un "creixement sòlid", que ha remarcat que comporta un creixement paral·lel de les factories que fabriquen els productes.

En aquest sentit, ha afirmat que l'empresa està enfocada a millorar els processos productius de les seves plantes col·laboradores -en té una dotzena, sobretot a Espanya i també a Portugal- i ajudar-les a poder assumir més producció per emprendre el creixement que pretén Kibuc.

La companyia amb seu a Cardedeu (Barcelona) compta amb 500 treballadors i ha tancat l'exercici 2015 amb una facturació de 43 milions d'euros, un 8% més respecte a l'any anterior, i per a aquest any estima incrementar les vendes en un 15%.

Sòria ha explicat que l'empresa té diverses botigues en cartera, tot i que està en espera de veure com evoluciona el negoci al llarg del primer semestre per decidir en quin moment s'inauguren els nous establiments.

Ha assenyalat que el "creixement natural" i assumible per a Kibuc passaria per obrir entre quatre i sis botigues anuals, i ha indicat que no descarten cap model de botiga, tot i que fins ara només tenen franquícies.

Créixer a Madrid
Segons Sòria, una xifra adequada per a Kibuc seria arribar a les 130 o 140 botigues a Espanya, i ha afirmat que les zones amb més potencial de creixement són Madrid, el Llevant i el sud d'Espanya en general, ja que fins ara té molta presència al nord.

Ha afirmat que sortir a l'exterior no és un objectiu, com a mínim a curt i mitjà termini, i ha explicat que l'empresa ha descartat ofertes d'implantar-se a països pròxims com Itàlia i França perquè abans d'expandir-se a Europa vol consolidar la seva presència a Espanya.

La marca Kibuc va néixer el 1993, inicialment com a central de compres de 18 empreses implantades a Catalunya, i l'any 2000 va passar a constituir-se com una franquícia i va apostar de manera decidida per un disseny propi.