La Fundació Bancària “la Caixa” passarà a dir-se simplement “la Caixa”. La nova campanya de comunicació de l’entitat vol recuperar la seva denominacióoriginal per referir-se al compromís social que va donar origen a la mateixa l’any 1904.
La campanya, que tindrà presència a premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals, coincideix amb el 150è aniversari del naixement de Francesc Moragas, fundador de la Caixa de Pensions per a la Vaellesa i d’Estalvis, segons informa l’entitat.
Durant el 2018, “la Caixa” ha disposat d’un pressupost de 520 milions d’euros destinats a acció social, recerca, educació i divulgació cultural. En total, s’han impulsat més de 50.000 iniciatives que han arribat a més de 12 milions de beneficiaris.
De cara al 2019, l’entitat presidida per Isidre Fainé i dirigida per Jaume Giró, ha ampliat el seu pressupost fins als 545 milions d’euros. Aquests es desglossen en 530 milions d’euros de pressupost recurrent als que s’afegeix una partida extraordinària de 15 milions d’euros destinats a reforçar l’impuls a la recerca biomèdica, a la construcció de CaixaForum València o a la renovació de la sala permanent de CosmoCaixa.
Precisament la campanya de comunicació impulsada aquest mes posa en relleu els programes d’ajuts de “la Caixa”: més de 60.000 menors vulnerables atesos el 2018, 36.000 llocs de treball facilitats a persones vulnerables, 16.000 activitats dirigides a prop de 800.000 persones grans, assistència a gairebé 25.000 malalts avançats, més de 75 milions d’euros invertits en recerca i formació d’excel·lència i més de 6 milions de visitants a les propostes culturals de l’entitat.