14
de Juliol
de
2016
Act.
14
de Juliol
de
2016
La Comissió Europea ha anunciat aquest dijous l'obertura d'un tercer expedient contra Google per abús de posició dominant, en aquest cas per imposar restriccions a terceres pàgines web a l'hora de cedir el seu espai a anuncis contextualitzats de competidors del gegant informàtic.
"Tenir una posició dominant no és un problema per a les normes europees, es pot ser gran. Però és il·legal abusar d'aquesta posició poderosa per restringir la competència, sigui al mercat que controla o en un altre", ha resumit la comissaria de Competència, Margrethe Vestager, en una roda de premsa en la qual ha anunciat la decisió.
A més de l'enviament del plec d'acusacions amb aquest tercer cas, Brussel·les ha enviat a l'empresa més plecs que "reforcen" els casos ja oberts, després de recollir "noves proves" que acrediten que Google va afavorir la seva posició sobre la de competidors.
Un dels expedients va ser obert l'abril de l'any passat i acusa Google d'afavorir de manera sistemàtica el seu servei de comparació de preus, davant dels seus rivals en els resultats del seu cercador.
Amb això podria estar desviant artificialment trànsit des de serveis de comparació de preus rivals i obstaculitzant la seva capacitat de competir al mercat, segons l'anàlisi de la Comissió.
"Tenir una posició dominant no és un problema per a les normes europees, es pot ser gran. Però és il·legal abusar d'aquesta posició poderosa per restringir la competència, sigui al mercat que controla o en un altre", ha resumit la comissaria de Competència, Margrethe Vestager, en una roda de premsa en la qual ha anunciat la decisió.
A més de l'enviament del plec d'acusacions amb aquest tercer cas, Brussel·les ha enviat a l'empresa més plecs que "reforcen" els casos ja oberts, després de recollir "noves proves" que acrediten que Google va afavorir la seva posició sobre la de competidors.
Un dels expedients va ser obert l'abril de l'any passat i acusa Google d'afavorir de manera sistemàtica el seu servei de comparació de preus, davant dels seus rivals en els resultats del seu cercador.
Amb això podria estar desviant artificialment trànsit des de serveis de comparació de preus rivals i obstaculitzant la seva capacitat de competir al mercat, segons l'anàlisi de la Comissió.