• Empresa
  • La família Sabatés recupera el 100% d'Eurofragance

La família Sabatés recupera el 100% d'Eurofragance

Els fundadors de l'empresa de fragàncies catalana recuperen el 25% que tenia Aurica XXI

Eurofragance
Eurofragance
Redacció
15 de Desembre de 2014
Act. 15 de Desembre de 2014
La família Sabatés, fundadora de la companyia Eurofragance, és a punt de recuperar el 100% del capital de la societat, que el 2013 va facturar 49,7 milions d'euros després de créixer un 16%.

Els Sabatés han pactat la compra del 25% de l'accionariat que està en mans d'Aurica XXI, la societat de capital de risc de Banc Sabadell. L'operació està valorada en una mica més de 20 milions.

Des de l'empresa afirmen que Banc Sabadell ha estat "un excel·lent soci que ha acompanyat i afavorit la creixent internacionalització de Eurofragance en els últims anys". L'operació de recompra s'ha finançat a través d'un préstec facilitat per Caixabank. L'entrada de Banc Sabadell es va realitzar al juliol 2010 i es va materialitzar a través d'una ampliació de capital que tenia com a finalitat facilitar l'ambiciós pla de creixement de la companyia. Durant aquest temps, Aurica XXI ha format part del Consell d'Administració d'Eurofragance. Des de llavors, l'empresa amb seu a Rubí ha duplicat folgadament la seva grandària, en passar d'uns ingressos de 22 milions en 2009 als gairebé 50 milions del passat any.

La filial de Sabadell obtindrà unes plusvàlues superiors als 15 milions amb aquesta operació si es té en compte el capital inicial desemborsat, els dividends percebuts en aquests anys i els diners que ara rebrà pel seu 25%.

La família Sabatés, assessorada per Cuatrecasas, ha acudit a l'endeutament per adquirir el 25% que estava en mans d'Aurica. Amb el préstec de CaixaBank, que ronda els 20 milions d'euros, també servirà per reordenar l'apalancament d'Eurofragance i finançar noves inversions.

Fragàncies catalanes que conquereixen l'Orient Mitjà
La companyia que dirigeix Santiago Sabatés centra la seva activitat a dissenyar i fabricar fragàncies que s'utilitzen tant en la producció de perfums com en la indústria cosmètica i de productes de cura personal i de neteja de la llar. Es tracta d'una empresa fortament internacionalitzada, amb presència en més de 60 països i filials pròpies a Turquia, Dubai, Singapur i Mèxic, país en el qual també posseeix un centre de producció.

Eurofragance ha experimentat un fort creixement en els últims anys. Cal destacar que entre 2010 i 2013 la companyia ha crescut més del 55% fins a aconseguir una facturació de 49,7 milions d'euros. Com a part de la seva estratègia en 2013 la companyia va vendre la seva divisió d'Aromes a European Flavours & Fragances per centrar-se en les fragàncies. En l'últim exercici, el percentatge de creixement ha estat d'un 16%. El percentatge de vendes totals destinat a països fora de l'UE és del 86,6%, i és Orient Mitjà la zona geogràfica que ha concentrat la major part de les vendes amb un 68%. Eurofragance manté i potencia un pla de creixement que li permeti incrementar la seva ja forta presència internacional.