19
d'Agost
de
2015
De repartir pa a botiga de queviures, passant per confiteria i establiment de comestibles. En 158 anys, la pastisseria Monrabà ha ofert diversos serveis, però mantenint la seva ubicació al carrer del Carme de Lleida i resseguint una filosofia centrada en "treballar moltes hores amb molt d'esforç, adaptant-nos al client i tractant d'elaborar els productes". L'afirmació podria ser de qualsevol membre de les cincs generacions de la família Monrabà, però en aquest cas és de la Maria, filla dels actuals propietaris que pertany a la cinquena generació i que només amb les seves paraules transmet la il·lusió per l'ofici heretada dels seus pares, avis, besavis...
Maria Monrabà explica que la pastisseria s'ha convertit en l'actualitat en un establiment que la gent associa a la qualitat. "M'arriben sempre comentaris del carrer que els nostres croissants de xocolata, el pastís de xocolata i fruits secs i els encenalls són irresistibles". La Maria sent la responsabilitat d'una tradició que va iniciar el 1857 el Ramon Monrabà, va continuar el Josep Maria (el seu avi) i ha seguit amb el Gabriel i l'Eduard (el seu pare i el seu tiet). Tot i això, té clar que "la satisfacció constant del client habitual, el que ve cada dia, ha de ser el nostre objectiu".
L'encant del petit comerç
A la pastisseria Monrabà hi treballen 10 persones. Tenen clar que per competir amb les grans cadenes i establiments només els hi queda apostar per la qualitat i la feina ben feta. "L'obrador comença a fer pa i pastissos a les 5 del matí", recorda la Maria que assegura que només controlant tot el procés es pot oferir el producte que espera el consumidor.
Pels propietaris de la Monrabà, el petit comerç sempre mantindrà un encant que mai podran assolir altres tipus de botigues. Aquest valor afegit fa que l'avi (el Josep Maria) es passegi per les taules xerrant amb els clients o que la Maria rebi la visita d'una amiga que l'acompanya fent un cafè. És el caliu que no volen que desaparegui de l'Eix Comercial de Lleida.
Hores, qualitat i proximitat
Treballar moltes hores per vendre un producte de qualitat a "un consumidor que ens coneix, li han recomanat els nostres dolços i sap que, encara que pagui un preu més elevat que a altres establiments de la ciutat, li valdrà la pena". La Maria té clar que aquest nivell d'exigència s'ha de respectar en un local que és el més antic de la ciutat que elabora i comercialitza dolços.
Mentre tanquen botigues al carrer Major de Lleida per la crisi i la pressió d'alguns propietaris sobre els preus dels lloguers, els amos de la Monrabà comenten que la seva preocupació és fer-ho de la millor manera possible perquè cada dia surtin els números. La Maria i el seu pare, el Gabriel, lamenten que cada dia es faci més gran la llista de botigues centenàries que han d'abaixar la persiana i deixar una mica més orfe la diversitat del teixit comercial de Lleida. La seva intenció és mantenir-se el màxim temps possible amb la recepta de sempre.
Maria Monrabà explica que la pastisseria s'ha convertit en l'actualitat en un establiment que la gent associa a la qualitat. "M'arriben sempre comentaris del carrer que els nostres croissants de xocolata, el pastís de xocolata i fruits secs i els encenalls són irresistibles". La Maria sent la responsabilitat d'una tradició que va iniciar el 1857 el Ramon Monrabà, va continuar el Josep Maria (el seu avi) i ha seguit amb el Gabriel i l'Eduard (el seu pare i el seu tiet). Tot i això, té clar que "la satisfacció constant del client habitual, el que ve cada dia, ha de ser el nostre objectiu".
L'encant del petit comerç
A la pastisseria Monrabà hi treballen 10 persones. Tenen clar que per competir amb les grans cadenes i establiments només els hi queda apostar per la qualitat i la feina ben feta. "L'obrador comença a fer pa i pastissos a les 5 del matí", recorda la Maria que assegura que només controlant tot el procés es pot oferir el producte que espera el consumidor.
Pels propietaris de la Monrabà, el petit comerç sempre mantindrà un encant que mai podran assolir altres tipus de botigues. Aquest valor afegit fa que l'avi (el Josep Maria) es passegi per les taules xerrant amb els clients o que la Maria rebi la visita d'una amiga que l'acompanya fent un cafè. És el caliu que no volen que desaparegui de l'Eix Comercial de Lleida.
Hores, qualitat i proximitat
Treballar moltes hores per vendre un producte de qualitat a "un consumidor que ens coneix, li han recomanat els nostres dolços i sap que, encara que pagui un preu més elevat que a altres establiments de la ciutat, li valdrà la pena". La Maria té clar que aquest nivell d'exigència s'ha de respectar en un local que és el més antic de la ciutat que elabora i comercialitza dolços.
Mentre tanquen botigues al carrer Major de Lleida per la crisi i la pressió d'alguns propietaris sobre els preus dels lloguers, els amos de la Monrabà comenten que la seva preocupació és fer-ho de la millor manera possible perquè cada dia surtin els números. La Maria i el seu pare, el Gabriel, lamenten que cada dia es faci més gran la llista de botigues centenàries que han d'abaixar la persiana i deixar una mica més orfe la diversitat del teixit comercial de Lleida. La seva intenció és mantenir-se el màxim temps possible amb la recepta de sempre.