
Movistar, Zara i el Banc Santander són les reines del mercat espanyol, parlant en temes de valor d'empresa. Així ho ha mostrat l'últim rànquing publicat per la consultoria Interbrand amb les marques més valuoses d'Espanya, un estudi que es fa cada dos anys.
L'empresa de telefonia Movistar repeteix lideratge. No obstant, amb un total de 11.455 milions d'euros que ha patit una caiguda del 31% respecte l'anterior estudi, on la xifra ascendia fins els 16.687 milions. La dura competència que hi ha actualment amb l'arribada de noves operadores de baix cost, segons la consultora, seria el motiu principal d'aquesta davallada.
Zara aconsegueix entrar enguany a la llista de les millors marques i ho fa situant-se a la segona posició. El seu valor de marca es situa en els 8.664 milions, un total que ha fer augmentar en un 14% els últims dos anys.
Seguint les mateixes passes de la companyia de moda es troba el Santander, que tampoc era present al rànquing del 2011. Malgrat entrar fort i assolint la tercera posició, els seus 3.731 milions es mantenen lluny dels altres dos i pateixen un descens del 2%.
La dada representativa del rànquing d'aquest any es troba al voltant d'aquestes tres marques. Totes junts concentren un 56% del valor total de la classificació de les companyies que la formen.
1. Movistar (11.455 milions, -31%)
2. Zara (8.664,14%)
3. Santander (3.731, -2% )
4. BBVA (3.631, -35% )
5. La Caixa ( 1.081, -16% )
6. Repsol (1.018,19% )
7. Iberdrola (996,14% )
8. Mango (930,4% )
9. Bershka (924,41% )
10. El Corte Inglés (889, -35%)