17
de Juny
de
2016
Integrar els processos de producció, apostar per la innovació a través de la qualitat i ser capaç de canviar de model de negoci de forma àgil. Aquestes són algunes de les recomanacions que han fet els representants de les empreses Flower, Torrons Vicens i King.com durant la taula rodona Experiències empresarials d'èxit amb clau lleidatana durant la jornada inaugural de la XXVII Trobada Empresarial al Pirineu que s'ha celebrat aquest dijous a la Seu d'Urgell.
Fent referència al lema de l'edició d'enguany de la Trobada, Decidir en un món incert, els empresaris han apostat per models de negoci en els quals es controlin els processos de producció per ser capaços de competir globalment i introduir nous productes al mercat.
El camí cap a Amazon
Davant de gairebé 600 empresaris aplegats a la Trobada, Àngel Jubete, director de Flower, companyia de Tàrrega dedicada a la nutrició i a la protecció de les plantes, ha aconsellat "fer el negoci a escala global". Tot i estar vinculat a Tàrrega i a Agramunt, on la firma té la seu central, els horitzons de Flower es situen a conquerir el segment del gran consum i la distribució. "Gràcies a un registre europeu que vam obtenir l'any passat podem vendre des de Tàrrega a Alemanya", ha recordat Jubete.
Més enllà de l'exportació, el director de Flower ha anunciat la voluntat de la companyia d'iniciar-se en l'àmbit de la venda online, un camí que vol finalitzar oferint els seus productes a la plataforma Amazon. Flower, formada per un grup de cinc empreses que ocupa a 100 persones, s'ha convertit en el primer centre logístic europeu que realitza tot el procés de fabricació a la mateixa nau. Per exemplificar el viatge cap a la integració de la companyia, Jubete va explicar que "el 1994 ens vam iniciar amb vuit productes i ara som una companyia amb 1.500 referències".
El seu vessant pioner l'ha portat a ser la primera companyia que va introduir, ja fa més de 20 anys, els productes biològics de la jardineria en l'àmbit domèstic. Tal com ha afegit Jubete, "el nostre últim objectiu és treballar per fer a la gent feliç a la seva llar i al seu jardí". Pensant en el futur, l'estratègia de Flower se centra a passar dels 20 milions de les antigues pessetes que facturaven fa 20 anys, als 20 milions d'euros als quals volen arribar d'aquí a quatre anys.
El pastisser de les grans superfícies comercials
Transformar la passió i l'ofici en exemple de know-how de les empreses punteres del sector és un bon resum de la trajectòria d'Àngel Velasco, el propietari de Torrons Vicens, una companyia d'Agramunt que ha transformat de forma radical el seu posicionament en només 15 anys. Velasco ha assegurat que es va trobar amb una companyia amb una crisi profunda de reputació, tant entre els clients com entre els proveïdors. "Si vols et regalem l'empresa perquè no val res", recordava Velasco que li vam comentar abans d'adquirir Torrons Vicens.
A partir d'aquest moment, "la nostra estratègia es va centrar a desvincular el torró d'un consum estacional i treure-li l'estigma de producte que no es pot menjar gaire perquè engreixa i és un pecat". Per aconseguir-ho, Torrons Vicens va innovar des de la tradició: "Presentar el producte en un envàs de fusta i prioritzar la qualitat va ser els nostres valors afegits". Velasco ha assenyalat que mantenir la tradició d'un poble torronaire, innovar, la qualitat i el servei formen part dels pilars del seu model de negoci.
Torrons Vicens va fer un pas més enllà en aliar-se amb el conegut cuiner Albert Adrià, que "ens va ajudar a convertir el torró en unes postres". En aquest sentit, Velasco ha promaclat orgullós que "som els pastissers de les grans superfícies comercials i les altres firmes han hagut d'aprendre de com ho hem fet nosaltres". A hores d'ara, Vicens comercialitza 150 varietats diferents de torró en 42 botigues, algunes d'elles situades a París o Dubai i una en projecte a la Xina.
Més tràfic de dades que la Wikipedia
Des de King.com, companyia especialitzada en la creació d'aplicacions d'entreteniment per a mòbil com Candy Crush, el seu Head of Studios, Manel Sort, ha detallat els mètodes alternatius per motivar els treballadors, utilitzant la meditació i altres tècniques de relaxació. "Hem comprovat que incrementa la productivitat laboral prop d'un 20%. Sort, nascut a Tàrrega, ha justificat la iniciativa com a forma de ser rendible en un sector amb una competència molt intensa. Com a exemple, ha indicat que "la nostra empresa té més tràfic de dades que la Wikipedia".
Per a Sort, el capital humà resulta imprescindible perquè les firmes creixin. Així ha parlat d'assolir un equilibri entre la competència, l'autonomia i les relacions personals per avançar. Abans d'això, l'empresari ha aconsellat els assistents que per aconseguir l'èxit abans s'han de tenir clars una sèrie de factors del model de negoci, com la ubicació, la plataforma a la qual s'adreça el producte, el tipus d'oferta i el procés.
Fent referència al lema de l'edició d'enguany de la Trobada, Decidir en un món incert, els empresaris han apostat per models de negoci en els quals es controlin els processos de producció per ser capaços de competir globalment i introduir nous productes al mercat.
El camí cap a Amazon
Davant de gairebé 600 empresaris aplegats a la Trobada, Àngel Jubete, director de Flower, companyia de Tàrrega dedicada a la nutrició i a la protecció de les plantes, ha aconsellat "fer el negoci a escala global". Tot i estar vinculat a Tàrrega i a Agramunt, on la firma té la seu central, els horitzons de Flower es situen a conquerir el segment del gran consum i la distribució. "Gràcies a un registre europeu que vam obtenir l'any passat podem vendre des de Tàrrega a Alemanya", ha recordat Jubete.
Més enllà de l'exportació, el director de Flower ha anunciat la voluntat de la companyia d'iniciar-se en l'àmbit de la venda online, un camí que vol finalitzar oferint els seus productes a la plataforma Amazon. Flower, formada per un grup de cinc empreses que ocupa a 100 persones, s'ha convertit en el primer centre logístic europeu que realitza tot el procés de fabricació a la mateixa nau. Per exemplificar el viatge cap a la integració de la companyia, Jubete va explicar que "el 1994 ens vam iniciar amb vuit productes i ara som una companyia amb 1.500 referències".
El seu vessant pioner l'ha portat a ser la primera companyia que va introduir, ja fa més de 20 anys, els productes biològics de la jardineria en l'àmbit domèstic. Tal com ha afegit Jubete, "el nostre últim objectiu és treballar per fer a la gent feliç a la seva llar i al seu jardí". Pensant en el futur, l'estratègia de Flower se centra a passar dels 20 milions de les antigues pessetes que facturaven fa 20 anys, als 20 milions d'euros als quals volen arribar d'aquí a quatre anys.
El pastisser de les grans superfícies comercials
Transformar la passió i l'ofici en exemple de know-how de les empreses punteres del sector és un bon resum de la trajectòria d'Àngel Velasco, el propietari de Torrons Vicens, una companyia d'Agramunt que ha transformat de forma radical el seu posicionament en només 15 anys. Velasco ha assegurat que es va trobar amb una companyia amb una crisi profunda de reputació, tant entre els clients com entre els proveïdors. "Si vols et regalem l'empresa perquè no val res", recordava Velasco que li vam comentar abans d'adquirir Torrons Vicens.
A partir d'aquest moment, "la nostra estratègia es va centrar a desvincular el torró d'un consum estacional i treure-li l'estigma de producte que no es pot menjar gaire perquè engreixa i és un pecat". Per aconseguir-ho, Torrons Vicens va innovar des de la tradició: "Presentar el producte en un envàs de fusta i prioritzar la qualitat va ser els nostres valors afegits". Velasco ha assenyalat que mantenir la tradició d'un poble torronaire, innovar, la qualitat i el servei formen part dels pilars del seu model de negoci.
Torrons Vicens va fer un pas més enllà en aliar-se amb el conegut cuiner Albert Adrià, que "ens va ajudar a convertir el torró en unes postres". En aquest sentit, Velasco ha promaclat orgullós que "som els pastissers de les grans superfícies comercials i les altres firmes han hagut d'aprendre de com ho hem fet nosaltres". A hores d'ara, Vicens comercialitza 150 varietats diferents de torró en 42 botigues, algunes d'elles situades a París o Dubai i una en projecte a la Xina.
Més tràfic de dades que la Wikipedia
Des de King.com, companyia especialitzada en la creació d'aplicacions d'entreteniment per a mòbil com Candy Crush, el seu Head of Studios, Manel Sort, ha detallat els mètodes alternatius per motivar els treballadors, utilitzant la meditació i altres tècniques de relaxació. "Hem comprovat que incrementa la productivitat laboral prop d'un 20%. Sort, nascut a Tàrrega, ha justificat la iniciativa com a forma de ser rendible en un sector amb una competència molt intensa. Com a exemple, ha indicat que "la nostra empresa té més tràfic de dades que la Wikipedia".
Per a Sort, el capital humà resulta imprescindible perquè les firmes creixin. Així ha parlat d'assolir un equilibri entre la competència, l'autonomia i les relacions personals per avançar. Abans d'això, l'empresari ha aconsellat els assistents que per aconseguir l'èxit abans s'han de tenir clars una sèrie de factors del model de negoci, com la ubicació, la plataforma a la qual s'adreça el producte, el tipus d'oferta i el procés.