• Empresa
  • Lidl destina el 30% del que compra a Catalunya a l’exportació

Lidl destina el 30% del que compra a Catalunya a l’exportació

La cadena de supermercats ha adquirit productes per prop de 2.000 milions d’euros en tres anys a 170 proveïdors catalans

Establiment de Lidl de la plaça Jardins de Màlaga, a Barcelona | Lidl | Europa Press
Establiment de Lidl de la plaça Jardins de Màlaga, a Barcelona | Lidl | Europa Press
Redacción VIA Empresa
Barcelona
03 d'Agost de 2022

Lidl ha realitzat compres a proveïdors catalans per valor de 2.000 milions d'euros en els últims tres anys. A més, aquesta cadena de supermercats també està potenciant la internacionalització del producte català: el 30% del que adquireix a Catalunya ja ho destina a l'exportació.

Així mateix, Lidl ha intensificat en els seus més de 120 punts de venda de Catalunya la presència d'articles locals com fruites i verdures, carns i embotits, lactis i vins i olis de les diferents DO.

El nombre de referències que Lidl compra a proveïdors catalans creix més d'un 40%

En aquests tres anys, ha augmentat en un 40% en el nombre de referències, unes 1.800 en total, que la cadena compra a proveïdors catalans. Comercialitza els seus productes tant a les botigues de tot l’Estat com en les internacionals.

Entre els principals articles que Lidl adquireix a Catalunya destaquen diferents varietats de fruites i verdures, embotits, lactis, vins o olis.

En els últims anys la cadena s'ha convertit en una de les principals plataformes d'internacionalització del producte català. Dels gairebé 690 milions d'euros que va comprar a Catalunya el 2021, va destinar el 30% a l'exportació a la seva xarxa internacional de 12.000 botigues en una trentena de països.

‘És d’aquí, és bo’

En el seu compromís amb el producte de proximitat, l'any passat Lidl va llançar una iniciativa per a fomentar el consum de producte català en les seves més de 120 botigues. Amb el lema ‘És d’aquí, és bo’, la cadena identifica més de 150 articles típicament catalans, de manera que el consumidor compta amb informació sobre l'origen del producte posant així en valor al sector primari local.

A través d'aquesta iniciativa, s’incrementa en les seves línies de Catalunya la presència d'articles amb segells de qualitat de diferents DOP i IGP catalanes, com les peres de Lleida, les pomes de Girona, la vedella dels Pirineus i les diferents varietats d'olis i vins.

Proveïdors catalans

En els últims tres anys, Lidl ha incrementant un 15% el nombre de proveïdors catalans amb els quals treballa (que ja superen els 170).

En aquest sentit, l'any passat va tancar un acord amb la cooperativa lletera catalana Campllong per a comercialitzar la "Llet Campllong", un producte de kilòmetre 0.

Segons un informe de la consultora PwC, Lidl és responsable -de manera directa, indirecta i induïda- d'unes 23.000 ocupacions a Catalunya (un 0,68% del total) i aporta més de 1.000 milions d’euros anuals al PIB de Catalunya (equivalent a un 0,56% del total).