Lidl Digital, marca de la cadena de supermercats alemanya del grup Schwarz, instal·larà el seu centre europeu d’excel·lència a Barcelona. La companyia donarà servei a Europa des de les seves oficines d’ecommerce i CRM (sigles que es refereixen a la gestió de relació amb els clients) situades a l’edifici Bergara 13 de Plaça Catalunya, propietat d'Amancio Ortega. L'empresa alemanya crearà 250 llocs de feina de perfils com ara desenvolupadors web, programadors i experts en experiència d'usuari.
Lidl ja compta amb altres centres tecnològics i desenvolupa el seu model de negoci digital des de fa més de 10 anys amb bases a Neckarsulm i Berlin, a Alemanya, i amb hubs tecnològics a Bucarest, Sofia i ara Barcelona. En els altres centres hi treballen més de 100 desenvolupadors, analistes i consultors especialitzats.
La consultora Forcadell, que ha assessorat l’operació juntament amb JLL, ha detallat en un comunicat aquest dimecres que les oficines ocuparan prop de 3.200 metres quadrats en quatre de les 13 plantes que té l’edifici. En els baixos de l’edifici s’ubica el flagship de Zara, una de les macrobotigues més grans del món.
Segons el director del Departament d’Oficines de Forcadell, Manel de Bes, “el mercat d’oficines de Barcelona s’ha mostrat molt dinàmic en els primers mesos del 2018 amb nivells d’activitat i contractació molt elevats. Les xifres ens fan preveure que aquest any podria superar la contractació del 2017, que va ser la més alta dels darrers 10 anys”.
Aquesta no és la primera gran inversió i aposta per Catalunya de l'empresa alemanya. La cadena ha adquirit a Martorell una parcel·la de 120.000 metres quadrats on situarà el seu centre logístic més gran d'Europa.
La cadena de supermercats Lidl compta amb més de 540 botigues, 10 plataformes logístiques i 12.500 treballadors a Espanya. Des de fa més de 10 anys, la companyia ha apostat per potenciar la vessant digital amb la marca Lidl Digital, a través de la qual l’empresa gestiona totes les seves activitats digitals internacionals.