• Empresa
  • Lidl hauria generat un impacte de 4.500 milions d'euros al PIB català

Lidl hauria generat un impacte de 4.500 milions d'euros al PIB català

Durant el període 2019-2022, la cadena ha generat 5.100 llocs de treball

Lidl afirma que ha comprat productes locals per valor d'uns 825 milions d'euros a uns 185 proveïdors catalans | iStock
Lidl afirma que ha comprat productes locals per valor d'uns 825 milions d'euros a uns 185 proveïdors catalans | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
01 de Desembre de 2023
Act. 01 de Desembre de 2023

Lidl ha donat a conèixer els resultats d’un informe corporatiu per valorar l’activitat de la cadena de supermercats a Catalunya. Segons els informes de l’empresa, durant el període 2019-2022, Lidl ha generat un impacte de 4.500 milions d’euros al PIB català. En aquest sentit, la cadena assegura que  crea sis ocupacions indirectes per cada directa. L'informe elaborat per PwC analitza la creixent contribució de l'empresa a la generació de llocs de treball i riquesa en aquest territori i la resta del país durant el seu últim exercici fiscal (comprès entre l'01/03/2022 i el 28/02/2023) mitjançant la seva capacitat per obrir noves botigues modernes i sostenibles, crear treball estable i de qualitat, i comprar i exportar producte regional.

Lidl va aterrar a Catalunya, l’any 1994, amb un establiment a Lleida. Des del mes de gener fins l’actualitat, la companyia ha executat una inversió de 50 milions d’euros per obrir espais a Terrassa, Figueres, Esplugues de Llobregat, Olot, Rubí, Vilassar de Mar i Vilafranca del Penedès. En paral·lel, Lidl té previst construir 2 nous magatzems a Martorell i Constantí. En clau de proveïdors, Lidl afirma que ha comprat productes locals per valor d'uns 825 milions d'euros a uns 185 proveïdors catalans el 2022. 

En un altre ordre, Mercadona ha inaugurat un establiment a Barberà del Vallès amb una inversió de 4,8 milions d'euros i la contractació de 49 persones. En aquest sentit, la cadena assegura que durant les obres s'ha donat feina a més de 33 proveïdors i 200 treballadors i treballadores. L'equipament té una superfície de 1.750 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés com en la distribució de les diferents seccions. La notícia arriba poques setmanes després que Mercadona hagi anunciat la compra de 220.000 tones de cítrics, xifra que suposa un increment del 10% respecte a la campanya anterior. El grup va tancar l'exercici de l'any 2022 amb una plantilla de 14.615 persones, 250 supermercats, 187 dels quals ja tenen implantat el nou model de botiga eficient que optimitza l'acte de compra dels clients i permet reduir fins a un 40% el consum energètic.