Lidl ha obert cinc botigues a Catalunya aquest 2017. La cadena de supermercats alemanya ha efectuat una inversió aproximada de 20 milions d'euros i ha contractat 95 treballadors per a les botigues de Girona, Sant Boi de Llobregat, L'Hospitalet i Tàrrega. A més, l'empresa està preparant l'obertura de la nova botiga a Esplugues de Llobregat on hi havia el restaurant Tres Molinos. Per a això, Lidl invertirà 7,5 milions d'euros i generarà 30 nous llocs de treball per a l'engegada de l'establiment, prevista per a finals del 2018.
La firma ha enviat un comunicat fent balanç de la seva activitat a l'Estat espanyol durant aquest 2017. En total ha invertit 110 milions d'euros i ha creat 400 llocs de feina després d'obrir una trentena de botigues.
D'aquesta forma, la firma manté el seu "creixement al mercat espanyol, amb una expansió sostenible i continuada per estar cada dia més prop del client".
Les noves botigues de Lidl disposen de sales de venda més grans, entorn dels 1.400 metres quadrats de mitjana, que permeten incrementar l'oferta comercial i, especialment, potenciar la presència del producte fresc, pel qual la companyia està apostant "fortament" i que ja representa més d'un terç del seu assortiment total.
En concret, les noves obertures de 2017 s'han efectuat a Andalusia (amb sis), País Valencià (cinc) i Catalunya (cinc), les comunitats on Lidl ha inaugurat més punts de venda.
Així mateix, la companyia ha destacat el creixement registrat a Canàries i Balears, on ha obert en total sis centres, així com el nou Lidl d'Islazul (Madrid), en el que suposa la seva primera tenda en un centre comercial.
"Busquem constantment les millors ubicacions per arribar allà on és el client. Volem créixer a les grans capitals, però també millorar i ampliar la nostra presència en els grans municipis del país", ha subratllat el director general d'Expansió i Immobles en Lidl a Espanya, David Carim.
L'estratègia de la companyia se centra en la cerca de parcel·les i locals situats en pols comercials d'alta activitat i que gaudeixin d'una bona comunicació, amb la finalitat d'aconseguir la major proximitat amb el client i facilitar-li l'accessibilitat.