LiquatsVegetals, fabricant de begudes vegetals amb seu a Viladrau (Osona), ha tancat el 2023 amb una facturació de més de 90 milions d'euros. Es tracta d'un 7% més que l'exercici del 2022 gràcies a l'augment en les vendes. En un comunicat, l'empresa fundada el 1991, assegura tenir un 14,6% de quota de mercat amb marques com Yosoy de begudes vegetals i Almendrola en ametlles.
L'exportació representa un 25% de la facturació i té presència en més de 50 països. Recentment, ha tret una nova línia de begudes amb cafè per emportar, Yosoy Soja Barista amb civada i civada capuccino, sense additius ni sucres afegits. La companyia ha crescut gràcies a la seva estratègia de "negoci dual", ja que tant la marca pròpia com la fabricació per a tercers han augmentat respectivament. En el cas del mercat interior, on han crescut més ha estat amb els productes baristes i sense sucre.
L'exportació representa un 25% de la facturació de Liquats Vegetals i té presència en més de 50 països
En matèria ambiental, la companyia ha invertit més de 6 milions. d'euros en una depuradora d'última generació que li ha permès "reduir un 21% de l'aigua necessària per elaborar un litre de producte". També ha estat certificada per Alliance for Water Stewardship (AWS) per la gestió de l'aigua. En aquest sentit, el 100% de l'energia elèctrica que utilitza és renovable i, durant l'últim any, ha recuperat el 97% dels residus.
Les marques pròpies de Liquats Vegetals són Yosoy, Yosoy Ecològic, Monsoy, Almendrola i Natrue. Els seus productes estan disponibles als lineals dels supermercats de les principals cadenes de distribució.