• Empresa
  • Seat confirma la marxa de Luca de Meo a Renault

Seat confirma la marxa de Luca de Meo a Renault

El president executiu de l'automobilística anuncia les seves intencions a l'empresa, que haurà de buscar un substitut

Luca de Meo durant la presentació dels resultats de Seat
Luca de Meo durant la presentació dels resultats de Seat
Barcelona
07 de Gener de 2020
Act. 08 de Gener de 2020

Ja és oficial. Luca de Meo deixa Seat per, suposadament, fitxar per Renault com a conseller delegat, segons avança Reuters i ha confirmat l'automobilística a VIA Empresa. El president executiu de la marca amb seu a Martorell ja ha anunciat aquest 7 de gener al matí la seva decisió de deixar l'empresa i Seat ja ha confirmat que el seu substitut és el vicepresident de finances de la companyia, l'alemany Carsten Isensee, que de moment afegirà la presidència del grup a les tasques que ja porta a terme.

 

De Meo ha estat quatre anys al capdavant de Seat i deixa la companyia poc després d'anunciar que la Casa Seat obrirà les seves portes entre Passeig de Gràcia i la Diagonal durant el primer trimestre del 2020. Quatre plantes i 2.600 metres quadrats que agruparan una mica de tot: restauració, espai de treball obert per a projectes innovadors, un auditori, activitats de cultura urbana, sostenibilitat, disseny, tecnologia i empresa.

 

Encara no fa ni un mes que la marca francesa va fer públiques les seves intencions de fitxar el directiu de Seat després de la sortida de Thierry Bolloré a l'octubre. De Meo deixa l'empresa després d'haver tancat el 2019 com l'any de tots els rècords perquè, tot i les dificultats que va suposar l'incendi de la nau d'un dels seus proveïdors, ha venut un 10,3% més que en el període anterior i ha produït 505.000 cotxes, una marca inèdita fins a al moment.

Tot i que De Meo està pendent de tancar amb el consorci alemany els últims serrells de la seva sortida, ha preferit fer-ho apartant-se de la primera línia en la presa de decisions de la companyia en el competitiu món de la indústria automobilística.

Convertir-ho tot en or

Amb més de 25 anys d'experiència en el sector de l'automòbil, i havent passat ja per Renault, Toyota Europa, el Grup Fiat, Abarth i el Grup Volkswagen, quan el consorci alemany li va encomanar al novembre del 2015 la direcció de la seva filial catalana, l'italià nascut a Milà el 1967 i que parla cinc idiomes, va treure la vareta i van començar a passar coses que van treure Seat dels números vermells, portant-la per un camí de beneficis creixents.

Jürgen Strackmann, que li va donar el relleu després de pilotar durant poc més de dos anys la nau, havia posat els fonaments de la nova Seat, amb increments de vendes del 22%, però el grup alemany el va requerir per a un altre lloc en esclatar el Dieselgate.

L'ascens cap als beneficis que va arrencar el 2016 i el 2017 va culminar la major ofensiva de productes realitzada fins llavors per la marca, amb el nou Ibiza, el llançament de l'Arona -el primer SUV estrenat un any abans-, i el renovat León.

"Mala notícia"

El comitè d'empresa de Seat ha rebut amb pessimisme la sortida de De Meo de la presidència de la companyia i l'ha qualificat de "mala notícia", per la seva contribució "positiva" tant en les vendes i en el nivell de producció com a la imatge de la marca, així com per haver aconseguit un conveni "molt positiu per als treballadors", segons ha traslladat a Europa Press el president de l'comitè, Matías Carnero.

Per aquesta raó, el comitè d'empresa ja s'ha posat en contacte amb la direcció de Volkswagen a Alemanya per demanar que el substitut compti amb un perfil "continuista" que prossegueixi amb l'actual projecte impulsat per De Meo.

A  més, aposta per una política de trànsit cap a la mateixa situació "de consens i d'acord" que contrasti amb la "mala notícia" que creu que suposa aquesta sortida, tant per al conjunt de la plantilla com per a la marca.

Nous reptes

La companyia ja va entregar fins al novembre el volum més gran de vehicles de la seva història quan faltava un mes per acabar l'any. 542.800 cotxes van ser lliurats en aquest període, un 10,3% més que al 2018. De fet, quan Isensee va agafar el càrrec de vicepresident executiu de finances ja va dir que tenia per objectiu consolidar les xifres rècord de Seat.

El nou CEO de l'automobilística es va incorporar al Grup Volkswagen el 1987, on ha ocupat diversos càrrecs representant a la companyia en el mercat de capitals i negociacions amb accionistes, institucions polítiques, sindicats i organitzacions governamentals. De Meo ja va posar damunt la taula al juny del 2019 -quan Isensee començava a ocupar el nou càrrec- que "estem molt satisfets de poder comptar a Seat amb un executiu com ell, amb un ampli background financer i global" perquè, sostenia, "la seva experiència internacional i el seu profund coneixement de el grup sens dubte aportarà a la companyia un nou punt de vista per a continuar construint sobre els sòlids fonaments financers assentats pel seu predecessor".

La companyia es prepara ara amb el nou president per afrontar un 2020 que arriba amb reptes com la desacceleració econòmica, increment dels costos d'R+D i les noves normes europees d'emissions de CO2. Tot això, sumat a la innovació constant de l'automobilística. "És una qüestió d'actitud. En el segle XXI, sense innovació, estàs perdut", deia De Meo durant el primer Innovation Day celebrat per la companyia.